شیوه نامه عرضه خودروهای خارجی در بورس کالا تنظیم شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالمجید اجتهادی درخصوص آخرین وضعیت عرضه خودروهای خارجی دپو شده سازمان اموال تملیکی در بورس کالا گفت: شیوه نامه مورد نیاز برای عرضه برخی کالاها در سازمان تنظیم شده که پس از تائید نهایی، اقدامات مورد نیاز در خصوص آن انجام می‌شود.

وی افزود: از شروع به کار دولت سیزدهم با توجه به تاکید ریاست جمهوری و قوه قضاییه ، اقدامات مطلوبی به ویژه در زمینه پرونده‌های سنواتی انجام شده و حجم وسیعی از کالاها طی فرایندهای مختلفی از جمله فروش، استرداد، انهدام و اعاده تعیین تکلیف و از انبارهای سازمان خارج شد .

این مقام مسئول ادامه داد: میزان کالاهای منهدم شده طی ۵ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۸۰ درصد افزایش داشته و طی این مدت کالاهایی که قابلیت مصرف انسانی نداشته و از طریق دستگاه‌های مربوطه ازجمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان استاندارد نیز قابل استفاده نبوده با رعایت مسایل زیست‌ محیطی از چرخه مصرف خارج شدند.

اجتهادی ادامه داد: طی مزایده الکترونیکی اخیر حدود ۱۵۰۰ کالا عرضه شد که ۷۷۶ مورد دارای پیشنهاد بود و با افزایش ۹۰ درصدی نسبت به قیمت پایه کارشناسی به فروش رسید. یکی از برنامه‌های اصلی سازمان، فراهم کردن بسترهای مورد نیاز برای افزایش مزایده و حراج حضوری است تا با حذف دلالان و واسطه‌ها افراد بیشتری بتوانند در آن مشارکت کنند و سود حاصل بین دولت و مصرف‌کننده تقسیم شود.

وی عنوان کرد: اولین حراج الکترونیکی این سازمان طی هفته اخیر بصورت آزمایشی با ثبت نام بیش از ۴ هزار متقاضی و عرضه ۱۰ کالا برگزار شد  که ۱۰۰ درصد آن دارای پیشنهاد بود و با افزایش ۸۷ درصدی نسبت به قیمت پایه کارشناسی به فروش رسید. سازمان اموال تملیکی باید از این ظرفیت در جهت ارایه و فروش کالاها به مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی استفاده کند و حراج‌های الکترونیکی را با دریافت مجوزهای لازم توسعه دهد.

به گفته اجتهادی، سومین مرحله از حراج حضوری در سال جاری، شنبه هفته آینده ( ۲۵ دی) در مرکز همایش‌های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می شود. متقاضیان می‌توانند از امروز تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر برای بازدید به انبارهای اموال تملیکی سراسر کشور مراجعه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام