توضیحات درباره انتصاب مدیرعامل جدید هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا نوحی حفظ آبادی درخصوص انتصاب عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل جدید هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: برای اخذ تاییدیه عبدالعلی علی‌عسگری، متقاضی سمت مدیرعاملی جدید این هلدینگ بورسی هنوز مطلبی برای این نهاد ارسال نشده است.

باید اول دید معارفه وی به عنوان مدیرعامل جدید هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برگزار شده و بابت این موضوع، مستنداتی به سازمان بورس ارایه خواهد شد؟

در صورت ارایه این مستندات، فرد معرفی شده باید پرسشنامه مربوط به داوطلب تصدی مدیریت عاملی را تکمیل کند که در این پرسشنامه سوابق افراد متقاضی ذکر می‌شود که این سوابق هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چنانچه فرد متقاضی تصدی این سمت، سابقه مربوط به این شغل را نداشت طبق قانون با وی رفتار می‌شود. چون چیزی در این خصوص به دست نرسیده نمی‌توان بررسی داشت.

همچنین حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی انتصاب علی عسگری به سمت مدیرعاملی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را رد کرده و به فارس گفت: طبق قانون، صورت‌جلسات مجامع شرکت‌هایی که سهام عدالت دارند یا در فهرست واگذاری هستند یا واگذار شدند و دوره نظارت و اقساط آنها تمام نشده از جمله تغییر در اعضای هیات مدیره حتما باید به تایید سازمان خصوصی سازی برسد. "فارس" هم از جمله این شرکت‌ها است و هنوز صورتجلسه‌ای به این سازمان ارسال نکرده است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی بورس، اعمال حقوق مالکانه سهام عدالت غیرمستقیم تا پایان سال باید از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هماهنگی وزارت اقتصاد صورت گیرد و اختیار وزارت اقتصاد از سوی وزیر به سازمان خصوصی سازی تفویض شده است. هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس حدود 24 درصد سهام عدالت غیرمستقیم را دارد و هنوز برای معرفی نماینده این سهام با سازمان خصوصی سازی هماهنگی نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام