کارخانه تولید دستگاه‌های کارتخوان با حمایت "سپ" و بانک فرابورسی افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراسم افتتاح کارخانه تولید و ساخت دستگاه‌های کارتخوان شرکت تندرنور با حضور مدیران ارشد بانک سامان، شرکت پرداخت الکترونیک سامان و جمعی از مدیران ارشد بانکی در پارک علم و فناوری پردیسان برگزار شد.

براین اساس، هومن سپهری مدیرعامل تندرنور در این مراسم با ارائه گزارشی از روند عملیات ساخت و بازسازی ساختمان و کسب مجوزهای تاسیس کارخانه از اسفند سال 99  و تاریخچه و فراز و نشیب‌ های این شرکت گفت: تندر نور نخستین شرکت ایرانی بود که موفق به طراحی و ساخت نرم‌افزار سوئیچ بانکی شد و دلیل افتتاح خط تولید دستگاه های پوز را نیاز داخلی و شرکت های psp به دستگاه های کارتخوان و صرفه جویی ارزی دانست.

وی افزود: پس از تملک شرکت توسط بانک سامان و با حمایت‌های مطلوبی توسط مدیران ارشد این بانک و شرکت پرداخت الکترونیک سامان، مشکلات را پشت سر گذاشته و امروز به بزرگ‌ترین شرکت تعمیرات کارتخوان ایران تبدیل شدیم. به‌طوری‌که تنها این شرکت توانایی تعمیر تمام برندهای کارتخوان اعم از Pax, Verifone, Bitel, Ingenico, Newland, Talento و Sagem را دارد و محدود به برند خاصی نیست. پس از بازدیدهای متعدد با شرکت Newland که دومین تأمین‌کننده دستگاه کارتخوان در سراسر جهان است با انتقال دانش توافق انجام و نمایندگی این شرکت بزرگ دریافت شد.

این مقام مسئول در خصوص افتتاح خط تولید دستگاه های کارتخوان توضیح داد: پس از اخذ مجوز هیات‌ مدیره با شاپرک و وزارت صنعت مذاکره و در نهایت مجوز احداث کارخانه، تولید 200 هزار دستگاه کارتخوان و 50 هزار صندوق فروشگاهی در سال دریافت شد و امروز در کمتر از یک سال کارخانه و خط تولید دستگاه‌های کارتخوان شرکت تندرنور افتتاح شد.

سپهری از تولید و تحویل 40 هزار دستگاه پوز از تیر ماه به پرداخت الکترونیک سامان خبر و ادامه داد: از اواخر آذر تولید روزانه 500 تا 700 دستگاه به 1200 دستگاه در روز افزایش پیدا کرد و ظرفیت تولید سالانه 200 تا 400 هزار دستگاه در این خط تولید است.

برنامه ورود تندر نور به بازار سرمایه طی سه سال آینده

حسین واعظ قمصری مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان هم با بیان اینکه "سپ" از شرکت‌های دیگر خدمات و تعمیر و خرید کارتخوان را دریافت می‌کرد، گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی ها، گام به گام پشتیبانی دستگاه‌های کارتخوان به شرکت تندرنور واگذار شد و سال پیش عملاً تمامی خدمات و تعمیرات کارتخوان‌های پرداخت الکترونیک سامان در اختیار تندرنور قرار گرفت و همین موضوع درآمد بسیار خوبی را عاید تندرنور به‌عنوان عضوی از گروه مالی سامان کرد.

وی از برنامه ورود تندر نور به بازار سرمایه طی سه سال آینده خبر داد و گفت: با شرکت نیولند در سال 98 برای اخذ نمایندگی و راه اندازی خط تولید دستگاه های پوز مذاکره شد. اکنون تعمیر سالانه 200 هزار دستگاه پوز توسط تندرنور انجام می شود که صرفا متکی بر روی کارتخوان های سپ نخواهد بود. ظرفیت شرکت پرداخت الکترونیک سامان بالغ بر 1.1 میلیون دستگاه کارتخوان و درمجموع ظرفیت جامعه حدود 9 میلیون دستگاه است. افتتاح کارخانه شرکت تندرنور فرصت بسیار مناسبی برای این شرکت است که بتواند به "سپ" و دیگر شرکت‌های پرداخت دستگاه بفروشد. 

سرمایه گذاری های گروه مالی سامان در حوزه های سودآور

علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان بود نیز به گام‌های مؤثر این بانک برای حمایت و پشتیبانی از تولید اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از تولید و صنعت در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، گام های مثبت و عملیاتی برداشته شد. 54 درصد از پرتفوی اعتباری بانک سامان به تولید و صنعت اختصاص دارد. نگرش مجموعه حمایت از تولید، ایجاد اشتغال، استفاده از دانش متخصصین داخلی است .

وی درباره سرمایه گذاری های گروه مالی سامان در بانک ها توضیح داد: برای تقویت بانکداری در مجموعه های مرتبط سرمایه گذاری می شود تا در هر حوزه ای که سودآور باشد، سامان نیز حضور داشته باشد. مجموعه ای مورد حمایت قرار خواهد گرفت که بتواند در تقویت نظام بانکی نقش داشته و مجموعه بانکی را حمایت کند. ایجاد اشتغال، توسعه تولید، توسعه صنعت از نگاه های اصلی هیات مدیره و مجموعه بانک سامان است.

معرفت با تقدیر از عملکرد سپ در تعداد تراکنش ها و کسب رتبه اول این جایگاه ادامه داد: در دو دهه اخیر در حوزه بانکداری دیجیتال، تغییرات شگرفی  رخ داده که در ده سال اخیر به شدت شتاب گرفت و بسیاری کسب و کارهای بدون واسطه شکل گرفتند. آشنایی مشتریان با ابزارهای الکترونیک مثل کیف پول الکترونیکی، tap to pay و qrpayment مطالبه آنها است که باید عرضه کرد و پاسخ گو بود. از سال 2019 این ابزارها میزان پول فیزیکی را 42 درصد در سطح اقتصادی کاهش داده و 67 درصد از روش های پرداخت امروزه از مسیرهای الکترونیک عبور می کند که ارزش بازار جهانی دستگاه های پوز بالغ بر 70 میلیارد دلار است و این بازار بزرگ می‌طلبید که در آن سرمایه‌گذاری کرد. ثمره این سرمایه‌گذاری را در افتتاح کارخانه تولید پوز شرکت تندرنور می توان مشاهده کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام