آمریکا با پرداخت غرامت معوقه ۶۳ میلیون دلاری سرمایه گذار ایرانی موافقت کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: آمریکا اجازه داده ، غرامت معوقه 63 میلیون دلاری و 12 ساله به گروه دیانی ایران بر اساس دستور مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ISDS) در سال 2018 پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا مجوز ویژه ای صادر کرد تا به دولت کره اجازه دهد به سرمایه گذار ایرانی بر سر مالکیت ناموفق دوو الکترونیک در سال 2010 غرامت بپردازد.

چوی جونگ کان معاون وزیر خارجه کره جنوبی، اوایل هفته جاری با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین دیدار کرد.

مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ISDS) در ژوئن 2018 به دولت کره دستور داد به گروه دیانی حدود 73 میلیارد وون (63 میلیون دلار) بپردازد اما این پرداخت به علت تحریم های آمریکا انجام نشد.

این مجوز ویژه که مورد به مورد صادر می شود، اجازه خواهد داد دولت کره از سیستم مالی آمریکا برای ارسال پول به گروه دیانی استفاده کند. رقم دقیق مبلغی که قرار است ارسال شود، احتمالاً از طریق رایزنی های بعدی تعیین خواهد شد.

انتظار می رود این مجوز به سرعت ، پرونده ISDS با گروه دیانی را تکمیل کند که یکی از موارد حل نشده بین سئول و تهران بوده و به بهبود روابط دوجانبه  کمک می کند.

به گفته مقامات کره ای ، هنوز سرنوشت 7 میلیارد دلار از دارایی ها ایران که در بانک های کره جنوبی مسدود شده به نتیجه مذاکرات وین بستگی دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام