بازگشت دو روزه مذاکره کنندگان ۱+۴ به پایتخت ها و ادامه رایزنی های کارشناسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نتیجه آخرین دور از مذاکرات برای احیای برجام که پنچ شنبه با دیدار علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و انریکه مورا معاون دییرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از سر گرفته شده بود با بازگشت دو روزه نمایندگان به پایتخت‌ها و ادامه رایزنی‌ها در سطح کارشناسی همراه شده ولی بازگشت مذاکره‌کنندگان به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

براساس این گزارش، طبق تفاهم روسای هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی انگلیس ، فرانسه و آلمان ، مقرر شد نمایندگان برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی و برخی مشورت‌ها، موقتا به پایتخت‌ها باز گردند اما مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

در این میان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، دستیابی به توافق را امکان پذیر دانست و گفت : ضای مذاکرات وین بهتر از گذشته است و امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد.

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفیدهم اعلام کرد: آمریکا در قبال ایران ، همواره دیپلماسی را ترجیح می‌دهد. با آنکه پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده ولی زمان حساسی است. چرا که در صورت عدم تفاهم در آینده ایی نزدیک ، مسیر متفاوتی بررسی خواهد شد. مسئله محوری این است که جود بایدن اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و دستور آماده سازی طیفی از گزینه‌ها را داده است .

ژان ایو لودریان وزیرخارجه فرانسه نیز گفت: در صورت عدم پیشرفت سریع در مذاکرات وین، تحریم‌های ایران همچنان پابرجاخواهد بود .

انتهای پیام