پیشنهاد ۵.۲ میلیون تومانی ساخت هر متر مسکن نهضت ملی توسط انبوه سازان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مرتضوی درباره هزینه‌های احداث نهضت ملی مسکن و مبلغ پیشنهادی انبوه سازان برای ساخت واحدهای مسکونی این طرح به مهر گفت: هزینه‌های احداث از اصلی‌ترین مؤلفه‌های اجرای این طرح به خصوص برای دهک‌های پایین است و برخی دهک‌هاکه کمتر به خانه دار شدن فکر می‌کردند با این طرح مالک واحد مسکونی خواهند شد اما باید رقم مناسبی برای ساخت مسکن مدنظر بود.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه  مثبت خودمالکی در مسکن مهر در نهضت ملی مسکن نیز به موضوع ساخت مسکن خودمالکی توجه ویژه‌ای شده و انبوه سازان و بخش خصوصی می‌توانند اراضی ملکی را با همان تسهیلات در نظر گرفته شده از ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان و بسته به شهر و نوع پروژه در اختیار این طرح قرار داده و به ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند.

این عضو هیات مدیره  کانون انبوه سازان ، افزود: هزینه احداث در خودمالکی ها با توجه به نوع شهر و اهمیت پروژه یا جانمایی آن در سطح شهرها، شناور و متغیر است. دهک‌های بالایی جامعه هم معمولاً از پروژه‌های خودمالکی بیشتر استقبال می‌کنند.

مرتضوی گفت: با این اوصاف، شرکت های انبوه ساز برای ساخت هر متر مربع مسکن نهضت ملی ، پیشنهاد ۵.۲ میلیون تومانی به وزارت راه داده‌اند که با در نظر گرفتن تعدیل و نرخ پایه سه ماه زمستان گذشته است. البته در استان‌های مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ضرایب محلی هم لحاظ می‌شود.

انتهای پیام