بازتاب سخنرانی رئیسی در مجلس روسیه در رسانه‌های عرب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی طی سخنرانی در مجلس دومای روسیه با اشاره به اینکه ایران به دنبال تعامل حداکثری با همه جهان  بخصوص کشورهای همسایه و هم‌‏پیمانان از جمله چین و روسیه است، اعلام کرد: هدف و مبنای این همکاری و تعامل، منافع متقابل ملت‏ ها و شکل‏‌دهی فزاینده به جامعه‌‏ جهانی متمدن است.

تحریم ملت‏‌ها، یکی از شکل های رایج سلطه‏‌گری جدید بوده و مقابله با آن نیازمند همکاری کشورهایِ مستقل و پاسخ دسته‌جمعی است . در غیر این صورت، تحریم به بهانه‏‌های مختلف گریبان همه حتی متحدین آمریکا را نیز خواهد گرفت.

آمریکا ادعا می‏ کند تحریم به علت فعالیت‌‏های هسته ای ایران است. در حالی که همه می‌دانند این فعالیت‌‏ها، قانونی بوده و تحت نظارت مستمر آژانس قرار دارد اما واقعیت این است که در ادوار مختلف هر زمان ملت ایران پرچم ملی‌‏گرایی، استقلال‌خواهی یا توسعه علمی را برافراشته با تحریم و فشار دشمنان مواجه شده است.

سیاست‏ ایران طبق فتوای رهبر معظم انقلاب آن است که به دنبال سلاح اتمی نیست و این سلاح در استراتژی دفاعی هیچ جایگاهی ندارد.

بازتاب سخنرانی رئیسی در رسانه‌های عربی

بر اساس این گزارش، شبکه سعودی العربیه در این خصوص اعلام کرد: رئیسی در مجلس دومای روسیه تاکید کرده ، ایران خواهان رسیدن به توافق به منظور برداشتن تحریم ها است و طبق گزارشات آژانس ، برنامه هسته ای تهران در تضاد با قانون نیست.

شبکه قطری الجزیره : رئیسی تاکید کرده ، همکاری دو جانبه مسکو و تهران ، امنیت منطقه را تقویت می کند.

شبکه لبنانی المیادین: رئیس جمهور ایران تاکید کرد که تقویت روابط با روسیه نشان دهنده موضع تهران در حمایت از تعامل با تمام کشورها به ویژه کشورهای همجوار در راستای منافع ملت ها است.

شبکه العهد نیوز عراق : به گفته رئیسی ، آژانس در ۱۵ گزارش اعلام کرده ، برنامه هسته ای تهران در تضاد با قوانین نیست و سیاست ایران هم در راستای ساخت بمب هسته ای نیست. زیرا قانون اساسی چنین چیزی را نمی پذیرد.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک : رئیسی اعلام کرد، فعالیت هسته ای ایران قانونی و شرعی بوده و تحت نظارت آژانس است.

شبکه آرتی : به گفته رئیسی ، گسترش روابط ایران و روسیه و همکاری آن ها در سوریه به ایجاد صلح و ثبات در منطقه کمک می کند.

العهد لبنان : طبق اظهارات رئیسی ، ایران به دنبال رسیدن به توافق هسته ای بوده و برای برداشتن تمام تحریم ها تلاش می کند.

شبکه السومریه عراق : رئیسی اعلام کرده ، برنامه هسته ای ایران قانونی بوده و سیاست  تهران در راستای ساخت سلاح هسته ای نیست.

سانا: تلاش های مشترک ایران و روسیه در حمایت از سوریه به فضل مقاومت سوری ها ثمره داد.

سایر رسانه های عربی هم اظهارات رئیسی در مجلس دومای روسیه را بازتاب دادند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام