وعده وزیر اقتصاد به تجار ایرانی برای استفاده از شبکه بانکی مشترک با روسیه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی هنگام برگشت از سفر روسیه گفت: قرار شد تجار ایرانی که با روسیه کار می‌کنند، بتوانند از شبکه بانکی مشترک بین ایران و روسیه استفاده کنند.

وی افزود: اتفاقات خوبی برای توسعه تجارت و روان شدن صادرات و واردات بین دو کشور همسایه ایران و روسیه در حال انجام بوده و در حال حاضر کمتر از ۵ درصد کل تجارت خارجی روسیه با ایران انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فرصت خوبی برای گفت‌وگو با بانک همکار با بانک ملی ایران در روسیه انجام شده که بخشی از سهام آن بانک متعلق به بانک ملی ایران است و مشکلات به نحو خوبی شناسایی شد و قرار بر این است تجار ایرانی که با روسیه کار می‌کنند، بتوانند از شبکه بانکی مشترک بین ایران و روسیه استفاده کنند.

خاندوزی توضیح داد: همچنین دانشجویان زیادی از ایران در روسیه هستند که توافق شد این افراد بتوانند کارت بانک روسی داشته باشند و با این کارت بتوانند هم در روسیه و هم در ایران کارهای خود را انجام دهند.

وی در مورد دالان تجاری یا کریدور شمال ـ جنوب گفت: توافقات خوبی صورت گرفت که بتوان با تکمیل قطعه‌ای از راه‌آهن رشت ـ آستارا بندرعباس را از طریق راه‌آهن به شرق روسیه و سن پطرزبورگ متصل کرده و در مرحله آینده این خط آهن به شمال شرق اروپا و فنلاند متصل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام