آمار جالب از حقوق و دستمزد سه خودروساز بزرگ و پیش بینی رشد ۳۰‌ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای‌ اقتصاد، سه خودروساز بزرگ و وابسته به دولت در حالی با کوهی از زیان انباشته مواجه هستند که بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های آنها در سال به بخش سربار و امور اداری، عمومی و فروش مربوط می‌شود. 

براین اساس، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در نیمه نخست سال در مجموع پنج‌ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد به نیروی انسانی پرداخت کردند. با احتساب رقمی که در نیمه دوم سال پرداخت خواهد شد، کل حقوق و دستمزد پرداختی سه خودروساز در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۰‌هزار میلیارد تومان می‌رسد. هزینه حقوق و دستمزد نیروها در مقایسه با سال گذشته (۷.۱ هزار میلیارد تومان) ۳۰‌ درصد رشد کرده است.

این سه خودروساز در مجموع بالغ بر ۱۳‌.۴ هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های سربار خواهند کرد و جمع هزینه آنها در بخش اداری، عمومی و فروش نیز به ۶‌.۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته، هزینه‌های سربار و اداری، عمومی و فروش ۵۵‌ و ۳۴‌درصد بالاتر خواهد رفت.

ایران خودرو صاحب بیشترین نیروی انسانی

ایران خودرو در نیمه نخست سال بیش از ۲‌.۷ هزار میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد کارگران پرداخت کرده و طبق برآورد باید در نیمه دوم سال نیز ۲‌.۸ هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت کند. بنابراین در مجموع کل حقوق و دستمزد در سال‌ جاری ۵.۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود در حالی که در سال ۹۹ بالغ بر ۳.۶ هزار میلیارد تومان پرداخت. بنابراین هزینه این شرکت در این بخش ۵۵‌ درصد افزایش داشته است.

حقوق و دستمزد در سایپا

سایپا در این مدت بیش از‌ هزار و ۲۳‌میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد کارگران پرداخت کرد و طبق برآورد در نیمه دوم سال نیز هزار و ۱۹۰‌میلیارد تومان دیگر باید پرداخت کند. بنابراین در مجموع کل حقوق و دستمزد در سال‌جاری بالغ بر ۲‌.۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. در حالی است که سایپا در سال ۹۹ کمتر از ‌۱.۵ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارگران پرداخت. بنابراین هزینه این شرکت در این بخش ۴۶‌ درصد افزایش داشته است.

پارس خودرو چقدر حقوق می‌دهد؟

پارس خودرو هم نزدیک به ۳۷۰‌ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارگران پرداخت کرد و طبق برآورد در نیمه دوم سال نیز ۳۵۰‌ میلیارد تومان دیگر باید پرداخت کند. بنابراین در مجموع کل حقوق و دستمزد در سال‌ جاری ۷۲۰‌ میلیارد تومان برآورد می‌شود. در حالی است که پارس خودرو در سال ۹۹ کمتر از ۴۷۵‌ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارگران پرداخت. بنابراین هزینه این شرکت در این بخش ۵۱‌ درصد افزایش داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام