فرآیند ساخت سه واحد تولید پلی پروپیلن در پتروشیمی غیر بورسی آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالحسین بیات در برنامه بازدید از شرکت‌های تابعه و طرح‌ها از پروژه‌های ایستگاه‌های تقویت فشار گاز دهلران، پتروشیمی دهلران، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و نیروگاه صبا دهلران (پروژه‌های قطب غرب) گفت: تاسیسات تقویت فشار گاز دهلران به سبب اینکه بخشی از خوراک ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ را تامین می‌کند برای طرح‌های اقتصادی صندوق‌ها در قطب غرب بسیار با اهمیت است.

وی افزود: قرارداد احداث خط لوله انتقال خوراک از ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران تا محل تاسیسات ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ به طول ۵۸ کیلومتر، نهایی و عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است. این طرح ضمن آنکه در تقویت منابع ورودی صندوق‌ها موثر خواهد بود سبب جمع‌آوری و فرآورش گازهای غنی منطقه می‌شود. بنابراین متان تولیدی به شرکت نفت مرکزی برای تزریق به شبکه تحویل داده و محصول تولیدی +C2 نیز با خط لوله ۴۸ کیلومتری به پتروشیمی دهلران منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: +C2 دریافتی از کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در پتروشیمی دهلران به اتیلن و پروپیلن و بنزین پرولیز و دیگر ترکیبات جانبی الفین تبدیل خواهد شد. در شورای عالی پروژه‌های صندوق‌ها تصمیم گرفته شد به‌منظور تکمیل زنجیره و ارزش‌افزوده، واحدهای پایین‌دستی اتیلن و پروپیلن در پتروشیمی دهلران ایجاد شود. از این رو فرایند احدث یک واحد ۳۰۰ هزار تنی HDPE ، یک واحد ۳۰۰ هزار تنی HD/LLDPE و یک واحد ۱۵۰ هزار تنی پروپیلن برای تولید پلی‌پروپیلن آغاز شده که راه‌اندازی این طرح‌ها سبب تکمیل زنجیره هم خواهد شد.

بیات عنوان کرد: برای راه‌اندازی به‌موقع این طرح‌ها نیاز به تامین منابع به‌هنگام است. از این رو از محل منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانک‌ها و بخشی نیز از دیگر منابع مالی، تامین منابع برنامه‌ریزی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام