دستور کار بانک‌ها برای حمایت و تامین مالی بخش مسکن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی در نشست دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ ها با اشاره به تکالیف قانونی بانک‌ ها گفت: طبق قانون از این پس، اعطای خط اعتباری یا اضافه برداشت بانک‌ ها از بانک مرکزی، صرفاً با اخذ وثیقه امکان‌پذیر خواهد بود. بانک مرکزی براساس قانون بودجه و لزوم اصلاح رابطه با بانک‌ ها، اجرای بخشنامه را با جدیت دنبال می‌کند و اجازه اضافه برداشت بدون وثیقه معتبر را نخواهد داد.

وی افزود: با ضرورت اجرای بخش‌های باقی مانده از قانون جدید صدور چک توسط بانک‌ها، زیرساخت‌های لازم برای اجرای تکالیف باقی مانده اعم از اتصال خودپردازها، مسدودسازی وجوه در سایر بانک‌ها، لزوم ثبت چک های تضمینی در سامانه صیاد و... آماده شده و بانک‌ها باید اقدامات لازم در خصوص اجرای موارد باقی مانده رو به سرعت انجام دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر تسهیل وثایق برای دریافت وام های خرد ادامه داد: تسهیل وثایق تسهیلات خرد مبتنی بر اعتبارسنجی افراد باید صورت گیرد و کسانی که رتبه اعتباری مناسبی دارند باید با وثایق سهل تری امکان دریافت وام های خرد را داشته باشند. تجربه بانک‌های قرض الحسنه در زمینه پرداخت تسهیلات مبتنی بر اعتبار سنجی نمونه مناسبی است. چرا که مطالبات معوق این بانک ها کمتر از یک درصد است و افرادی که رتبه اعتباری مناسب داشتند و با وثایق سهل‌تر وام گرفتند در زمینه بازپرداخت اقساط عملکرد مناسبی داشتند.

صالح آبادی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های صندوق ملی مسکن تصریح کرد: برای حمایت و تامین مالی بخش مسکن علاوه بر تسهیلات بانکی، روش‌ هایی مانند تامین مالی زنجیره‌ای، انتشار اوراق و سایر ابزار تکمیلی نیز در دستور کار بانک‌ها قرار می گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام