ممنوعیت سران قوا برای واردات خودرو منقضی شد / دست باز دولت در تصمیم گیری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت الله فیروزی درباره واردات خودرو به خانه ملت گفت: فعلا" هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد و محدودیت ناشی از مصوبه سران قوا مربوط به سال 97 است. به دلیل مدیریت بازار ارز و کمبود منابع و طبق تصمیم سران قوا، واردات برخی کالاها از جمله خودرو به ممنوع شد.

وی ادامه داد: هرچند ممنوعیت واردات به منظور توجه به وضعیت منابع ارزی انجام گرفت اما بهتر بود با سازوکارهایی مانند واردات با ارز منشا خارجی، نیاز بازار تا حدودی تامین و تعادل عرضه و تقاضا ایجاد می شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدت اجرای مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد، افزود: با انقضای این مصوبه ، شرایط واردات خودرو تسهیل می‌شود و دست دولت برای واردات مدیریت شده خودرو به گونه‌ای که به تولید داخل لطمه وارد نشود، باز خواهد شد.

فیروزی با بیان اینکه واردات خودرو موجب تنظیم بازار و ایجاد بازار رقابتی می‌شود ادامه داد: هدف مجلس از تصویب واردات مدیریت شده خودرو به ازای صادرات، کاهش بار روانی ممنوعیت واردات ، جلوگیری از سوداگری و تامین بخشی از نیاز بود. سطح کلاس خودروهای وارداتی باید به گونه‌ای که باشد که مردم عادی نیز توانایی خرید این خودروها را داشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام