امیر قطر پنجشنبه به تهران می آید / سفر رئیسی به عمان و امارات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، العربی الجدید اعلام کرد: تحولات دیپلماتیک در روابط بین ایران با دولت‌های همجوار به خصوص عضو شورای همکاری رخ داد. از یک سو مذاکرات ایران و عربستان وارد مرحله جدیدی شد و احتمال دیدار وزرای خارجه وجود دارد. از سوی دیگر سفرهای متقابلی بین مقامات ایران و اعضای شورای همکاری در سطوح مختلف انجام شد که پس از تنش های دو طرف طی دهه اخیر بی سابقه بود.

براساس این گزارش، همه این تحولات در حالی است که برخی اعضای شورای همکاری و در راس آن عمان، میانجی آمریکا و ایران برای کاهش تنش ها و احیای توافق هسته‌ای ایران هستند.

در همین راستا پس از سفر ابراهیم رئیسی به دوحه در ماه فوریه، قرار است تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بزودی به تهران سفر کند. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد این سفر انجام خواهد شد اما اشاره ای به تاریخ آن نشد. طبق گفته منابع مطلع ، تمیم بن حمد پنجشنبه به تهران خواهد رفت.

خطیب زاده همچنین اعلام کرد رئیس جمهور ایران به یکی از کشورهای عض شورای همکاری سفر خواهد کرد که احتمال دارد عمان و امارات باشد. سفر رئیسی به عمان بزودی در پاسخ به دعوت هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان انجام خواهد شد.

درباره سفر به امارات نیز رئیسی ماه دسامبر از سوی خلیفه بن زاید آل نهیان دعوت شد که در زمان مناسبی انجام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام