برنامه دولت برای قیمت جدید اقلام مشتقه بازارهای خودرو ، مسکن و بهداشت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  احسان خاندوزی در پایان جلسه هیات دولت در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: با توجه به اینکه این سیاست ابعاد مختلفی دارد،  پیش از اینکه اساسا به بحث ارز ترجیحی و تغییر یارانه کالاهای اساسی ورود شود برای سایر اقلام مانند بازارهای خودرو و مسکن و حوزه بهداشت و درمان که می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد از دو هفته قبل مصوباتی توسط وزرا ارائه شد تا اطمینان حاصل شود ابعاد افزایش قیمت‌ها روی سایر کالاها از طریق سیاست خنثی‌کننده جبران خواهد شد.

وی افزود: این کالاها اقلام مشتقه دارند و با افزایش قیمت ممکن است مشتقات آنها تغییر قیمت متناسب داشته باشد. برای اینکه این اتفاق، کنترل و مهار شده‌ باشد و به یک باره فضایی را در جامعه ایجاد نکند، سازمان حمایت موظف شده برای این اقلام و مشتقات آنها قیمت‌گذاری آماده کند.

خاندوزی ادامه داد: در دستور جلسه امروز قیمت این اقلام هم نهایی و رسما به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام خواهد شد. هر اتفاقی که قرار است برای قیمت کالاهای مرتبط و تابع این اقلام بیفتد با هماهنگی و نظر اتحادیه‌ها و مصوبه سازمان حمایت خواهد بود که امروز ستاد تنظیم بازار آن را مصوب خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام