رکورد جدید و تاریخی قیمت بنزین در آمریکا بعد از قول بایدن مبنی بر مهار تورم !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جو بایدن در خصوص شرایط اقتصادی آمریکا با اذعان بر فشار تورمی روی خانواده‌های آمریکایی گفت: مبارزه با تورم اولویت نخست سیاست داخلی دولت است و برای حل این مشکل از ذخایر ملی نفت استفاده کرده و به شرکت‌های بزرگ برای بازگرداندن بخشی از سود کلان خود به مصرف‌کنندگان فشار خواهد آورد.

وی ادامه داد: در ۱۵ ماه کار دولت 8 میلیون و 300 هزار شغل ایجاد شد و میزان بیکاری به 6.3 درصد رسید و این در هر دو مورد رکورد محسوب می‌‌شود.

بایدن بحران کرونا و اختلال در شبکه انتقال کالاها به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین را از عوامل اصلی تورم دانست و افزود: بانک مرکزی آمریکا به وظیفه خود برای کنترل تورم عمل خواهد کرد.

براساس این گزارش، بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته نرخ متوسط بهره را نیم درصد افزایش داد و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده باز هم نرخ بهره را افزایش دهد.

جو بایدن اسفند سال گذشته در کنگره آمریکا گفته بود برنامه مناسبی برای مبارزه با تورم دارد و هزینه‌ها و کسری بودجه‌ را کاهش می‌دهد.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا

همزمان با اعلام جو بایدن مبنی بر عزم مبارزه با تورم ، قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد در تاریخ رسید و بهای هر گان به 4.37 دلار بالغ شد که از آخرین رکورد 4.33 دلاری قیمت بنزین در ۱۱ مارس فراتر رفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام