یارانه جدید برای گرانی ناشی از حذف دلار۴۲۰۰ تومانی زیاد هم خواهد آمد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم صیامی مدیرکل آینده پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد درباره جزییات اجرای کالا‎برگ به ایلنا ، گفت: روش اجرا براساس همان کارت‌های بانکی افراد مشمول است تا اطمینان حاصل شود خانوارها به طور قطع به کالای اساسی موردنظر و مشمول حذف ارز ترجیحی، دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: این روش توسط بانک مرکزی درحال پیاده سازی است و مدل مفهومی و فنی آن نیاز به زمان دارد و پس از آن در کل ایران و دو ماه بعد از عملی شدن می‌توان را در اختیار مردم گذاشت. کالابرگ نان و دارو به تمام مردم تعلق می‌گیرد و سایر کالاهای اساسی که ارز ترجیحی حذف و شامل 9 دهک مشمول یارانه 400 و 300 هزار تومانی است،خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه خانوار زیادی به دلایلی مانند سفر خارجی چند سال گذشته و مالکیت خودروهایی مانند دنا و ... مشمول دریافت یارانه نقدی جدید نشده‌ان و معترض هستند ، توضیح داد: سامانه‌ای برای ثبت اعتراض و درخواست یارانه راه اندازی شده‌ و شاخص‌های تعیین خانوار مشمول یارانه جدید هم در حال بازنگری و اصلاح است.

صیامی ادامه داد: اطلاعات و درخواست‌ها جمع‌آوری و براساس  اقدام کارشناسی وزارت کار پیشنهادی به هیات وزیران ارایه می‌شود که مصوبه تغییر شاخص‌های مشمول دریافت یارانه صادر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا یارانه 400 هزار تومانی، گرانی ناشی از حذف ارز ترجیحی را  پوشش می‌دهد؟ گفت: بله. طبق برآرودها و اطلاعات از مصرف دهک‌های شهری و روستایی در سال 99، خانوارها با یارانه جدید هم برای مصرف کالاهای مشمول حذف دلار 4200 تومانی، پول هم اضافه می‌آورند. این اقدام،  تورم غیر مستقیمی هم خواهد داشت و هدف این است که اطمینان حاصل شود سطح رفاه قبل از تغییر قیمت‌ها از دست نرود.

انتهای پیام