سه شرکت بورسی مجوز گرانی ۳۴۵ تا ۶۰۰ درصدی انواع روغن را گرفتند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سه شرکت مارگارین، صنعتی بهشهر و صنایع غذایی کورش از دریافت مجوز افزایش 345 تا 600 درصدی نرخ فروش انواع روغن نباتی و خوراکی مایع و جامد، پالم و سویا و آفتابگردان خبر دادند که از 22 اردیبهشت اعمال شد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شدند.

براین اساس، امیر کاظمی خیابانی مدیرعامل"غمارگ" اعلام کرد: پیرو مصوبه جلسه 21 اردیبهشت ستاد تنظیم بازار و نامه 22 اردیبهشت انجمن صنایع روغن نباتی به منظور تعیین قیمت روغن نباتی،  حداکثر قیمت مصرف کننده روغن آفتابگردان پخت و پز 810 گرمی بالغ بر 63 هزار تومان و روغن سرخ کردنی 810 گرمی 62 هزار تومان است.

با توجه به تعدد کالای ساخته شده و برای سهولت در تصمیم گیری استفاده کنندگان از گزارش های مالی ،متوسط درصد افزایش نرخ فروش محصولات به شرح جدول خواهد بود.

باتوجه به ابلاغیه و موارد اشاره شده ، تعیین تعدیلات مورد لزوم بر صورت سود و زیان پیش بینی شده و برنامه های آتی شرکت درحال حاضر میسر نیست. لذا برنامه های آتی و تاثیر موارد مذکور بر صورت سود وزیان پیش بینی شده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین "غبشهر" اعلام کرد: نظر به حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی برای واردات روغن خام و جایگزینی آن با ارز سامانه نیما، افزایش قیمت های جهانی روغن خام در 6 ماهه اخیر و افزایش هزینه های سربار و دستمزد و سایر نهاده های تولید ، سازمان حمایت اقدام به تصویب قیمت های جدید روغن خام و روغن ساخته شده کرد.

از سال گذشته ، قیمت گذاری روغن خام کلزا، کنجد و زیتون بصورت آزاد بوده و فروش محصولات مرتبط نیز از قیمت گذاری سازمان حمایت معاف بودند. لذا اثر تغییر قیمت جهانی و حذف ارز ترجیحی بر قیمت این کالا در سال گذشته اعمال شده است. طبق مذاکرات صورت گرفته، صادرات روغن نباتی در آینده نزدیک مجاز خواهد شد.

با توجه به تعدد و ترکیب کالاهای ساخته شده شرکت در 4 ماهه ابتدای سال مالی جاری، متوسط نرخ فروش درب کارخانه محصولات براساس نامه پیوست خواهد بود.

در این میان، محمد برهانی مدیرعامل "غکورش" اعلام کرد: با توجه به حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی تخصیص یافته به واردات مواد اولیه روغنی و روند افزایشی قیمت های جهانی روغن خام طی ماه های اخیر و افزایش هزینه های تولید، طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار و سازمان حمایت و طبق نامه 22 اردیبهشت انجمن صنایع روغن نباتی، قیمت انواع روغن خوراکی از 22 اردیبهشت بطور میانگین بشرح نامه پیوست افزایش یافته است.

از سال گذشته قیمت گذاری روغن خام کلزا،کنجد و زیتون بصورت آزاد بوده و فروش محصولات مرتبط نیز از قیمت گذاری سازمان حمایت معاف بودند. لذا اثر تغییر قیمت جهانی و حذف ارز ترجیحی بر قیمت این کالاها در سال گذشته اعمال شده است.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته، صادرات روغن نباتی در آینده نزدیک مجاز خواهد شد. لذا با توجه به ابلاغیه مذکور، تعیین تعدیلات صورت سود و زیان پیش بینی شده لازم و تغییرات برنامه های آتی شرکت درحال حاضر میسر نیست. لذا متعاقبا در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام