ادارات استان تهران و البرز از ۱۲ ظهر تعطیل شدند/ لغو طرح ترافیک/ تعطیلی بانکها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعداز درخواست وزارت بهداشت و کمیسیون سلامت و پیش بینی افزایش وضعیت وخیم در بعدازظهر، ادارات از ساعت ۱۲ ظهر تعطیل شدند. همچنین بازی فوتبال پرسپولیس و پدیده و کلیه فعالیت های ورزشی در فضای باز لغو شد.

معاون استانداری البرز هم از مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان منبی بر تعطیلی از ساعت ۱۲ ظهر امروز تمام ادارات و سازمان‌های استان خبر داد.

براساس این گزارش، معاون استانداری تهران هم از لغو طرح ترافیک از ساعت ۱۲ ظهر و در مبادی ورودی و خروجی تردد بدون محدودیت و تعطیلی دانشگاه‎ها در نوبت عصر خبر داد.

بانک های دولتی هم ساعت ۱۲ و بانک های خصوصی هم ساعت ۱۴ تعطیل شدند.

سازمان لیگ فوتبال ایران هم اعلام کرد: دیدارهای پرسپولیس - شهرخودرو مشهد، هوادار - گل‌گهر سیرجان، نفت مسجدسلیمان - صنعت نفت آبادان، فولادخوزستان - سپاهان و تراکتور تبریز - فجر شهید سپاسی  از هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر به دلیل آلودگی شدید هوا و همچنین شرایط حساس جدولی لغو و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، فردا برگزار می‌شود.

در مورد سه مسابقه دیگر این هفته با توجه به شرایط آب و هوایی و اعلام ارگان‌های مربوطه تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

در این میان عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت وزارت بهداشت با اشاره به آلودگی هوای امروز پایتخت به ایسنا گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت در محدوده بسیار ناسالم بوده و پیش‌بینی می‌شود این شرایط در بعدازظهر تشدید وارد محدوده خطرناک شود.شهرستان‌های استان تهران هم عمدتا در مناطق غربی شامل اسلامشهر، باقرشهر و... در وضعیت خطرناک هستند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت پیشنهاد می‌کند امروز ساعت کار ادارات تقلیل یافته و زودتر تعطیل شوند تا در بدو ورود به شرایط خطرناک مواجهه مردم و کارکنان با این شرایط کاهش یابد. توصیه می‌شود گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی و عروقی، بیماران تنفسی، زنان باردار، سالمندان و کودکان در فضای شهر تردد نداشته و سایر افراد هم در صورت لزوم به تردد، از ماسک استفاده کنند و ساعت حضور در فضای آزاد را کاهش دهند.

به گفته شاهسونی، تاکید دیگر عدم انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز است. مردم در خانه بمانند و درب‌ها و پنجره‌ها را ببندند تا مواجهه با آلودگی کاهش یابد. در صورت مشاهده علائمی مانند تنگی نفس و خس‌خس سینه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

براساس این گزارش، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهر تهران هم از استاندار خواست تمام ادارات از ظهر به بعد تعطیل شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام