درخواست مهم اصناف : دریافت مالیات از تراکنش های کارتخوان حذف شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید ممبینی در جلسه معاون هماهنگی وزارت صنعت با جمعی از اصناف خوزستان گفت: تضاد در دستورات ابلاغی از سوی مدیران در بالا دست مشکلات زیادی را ایجاد کرد. در خصوص حذف تراکنش کارتخوان ها در دریافت مالیات نامه‌نگاری شده و نیاز است که این مشکل برای اصناف حل شود.

وی افزود: سازمان مالیات از اصناف تعطیل در دوران کرونا تعطیل هم‌مالیات دریافت کرد و باید روند دریافت مالیات از اصناف بازنگری شود. پزشکان و آزمایشگاه ها از طریق کارتخوان پول دریافت نمی کنند و از مالیات فرار می‌کنند. باید به اندازه بخش صنعتی به اصناف هم اهمیت داده شود. در همه جای دنیا تورم را مالیات پنهان دانسته و در این شرایط دریافت مالیات را قطع می‌کنند.

محمد کمال سودمند رئیس اتحادیه بنکداران اهواز هم گفت: اگر یک واحد صنفی بتواند حتی یک اشتغال ایجاد کند آمار بالایی از اشتغال‌زایی را شامل می‌شود. با این وجود کمکی به اصناف در رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال نمی‌شود.

وی ادامه داد: قانون کار، هماهنگ با وضعیت فعلی اصناف نیست و مربوط به ۳۰ سال قبل و با تورم کمتر یوده و این روند باعث توقف افزایش اشتغال‌زایی است. برای ماندگاری و جذب نیرو، می‌توان به کارفرما در پرداخت بیمه کارگر کمک شود . برخورد جزیره‌ای دستگاه‌های‌ مختلف با اصناف عامل سردرگمی صاحبان واحدهای صنفی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام