وزیر انرژی آمریکا خواستار افزایش تولید نفت اوپک شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، جنیفر گرانهولم گفت: رئیس جمهور آمریکا از همه تامین کنندگان نفت سراسر جهان از جمله اوپک و تولید کنندگان داخلی نفت و گاز خواست تا تولید را افزایش دهند.

براساس این گزارش، بایدن با وجود بحران‌های مختلف از جمله انرژی در جهت مقابله با روند افزایشی قیمت سوخت ناشی از جنگ روسیه و اوکراین از شرکت‌های نفتی خواست تولید بنزین، گازوئیل و دیگر محصولات پالایشی را افزایش داده و اعلام کرد: کسب سود بی‌سابقه برای پالایش نفت در زمان جنگ قابل قبول نیست. این نامه نشان‌دهنده آخرین تلاش بایدن برای رسیدگی به قیمت‌های بی‌سابقه بنزین در آمریکا است.

وزارت انرژی آمریکا پیش‌تر اعلام کرد: به عنوان بخشی از طرح پیشین دولت بایدن  ۴۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی نفت را از ۱۶ ماه اوت و تا ۳۰ سپتامبر می‌فروشد.

براین اساس کاخ سفید اعلام کرد: سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و عربستان از ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیرماه) انجام می‌شود. این سفر همراه با موجی از انتقادات، نشانه استیصال دولت بایدن ارزیابی شد. به گفته تحلیل گران این سفر در نتیجه استیصال دولت آمریکا در کاهش قیمت سوخت است اما مقامات آمریکایی تاکید می‌کنند حضور بایدن در خاورمیانه به دلایل امنیتی صورت می‌گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام