معاملات بازار فیزیکی داخلی بورس کالا صرفاً با حساب‌ وکالتی تسویه می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد نوروز پور سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای شرکت بورس کالا، لزوم انجام امور تسویه قراردادها با استفاده از حساب های وکالتی مشتریان را به مدیران عامل شرکت های کارگزاری ابلاغ کرد.

بر این اساس، پیرو نامه ۱۶ خرداد مبنی بر لزوم انجام امور تسویه قراردادها با استفاده از حساب های وکالتی مشتریان، تسویه مالی معاملات بازار فیزیکی داخلی در معاملات منعقد شده از اول تیر صرفاً از طریق حساب های وکالتی مشتریان انجام خواهد شد.

۱. از اول تیر نمایش کد شناسه واریز برای تسویه قراردادها از سامانه عملیاتی کارگزاری حذف می شود.

۲. شرکت های سیستم مدیریت سفارشات (OMS) و اتوماسیون حسابداری کارگزاری باید نسبت به عدم نمایش شناسه واریز در سامانه های ارائه اطلاعات به مشتریان و شرکت های کارگزاری اقدام کنند.

۳. در خصوص انجام تراکنش و از محل تسهیلات بانکی باید درخواست مشتری، پیوست نامه درخواست کارگزار برای مدیریت تسویه و پایاپای جهت تصمیم گیری و دریافت شناسه واریز پس از خرید ارسال شود.

۴. در رابطه با مشتریان ای که امکان افتتاح حساب وکالتی ندارند( نهادهای نظامی و دولتی و ...) کارگزار باید درخواست مشتری را در پیوست نامه برای مدیریت بازرسی و امور اعضا ارسال و پس از تایید نسبت به اخذ شناسه واریز از مدیریت تسویه و پایاپای اقدام کند.

مسئولیت عدم تسویه ناشی از واریزی سایر درگاه‌های پرداخت، متوجه مشتری و کارگزار ذی ربط خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام