نتیجه مجمع سالانه بزرگترین بانک بورس مشخص شد/ اقدام جالب و زمان تقسیم سود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه بانک تجارت ساعت 11 صبح با حضور 64 درصدی سهامداران برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 1400 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 201 ریال سود خالص محقق شده هر سهم 20 ریال معادل 10 درصد برای هر سهم توزیع شود.

این بانک بزرگ بورسی در اقدامی جالب، هزینه اسنپ سهامداران برای حضور در مجمع را پرداخت کرد.

براین اساس، سود سهامداران حقیقی سجامی از 5 تیر و سود سهامداران حقیقی غیر سجامی هم از 10 مرداد با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی از طریق مراجعه به هر یک از شعب بانک تجارت پرداخت می شود.

سود صندوق ها هم از 25 مرداد با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب شبا و تصویر مجور فعالیت و سود سهامداران حقوقی دارای تا 2 درصد سهام از 31 شهریور و بیش از دو درصد سهام از 30 مهر با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب شبا به انضمام تصویر آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز به نشانی امور سهامداران بانک، پرداخت می شود.

اهم موارد مطرح شده در مجمع سالانه

- سهم بانک در سپرده‌های ریالی تا پایان بهمن به ۸.۷ درصد ارتقا داده و روند رشد ۴ ساله را طی کرد.

- از نظر سپرده های جاری نیز در بخش تجاری ، سال گذشته با ۸۰ درصد رشد نسبت به ۹۹ روبرو شد. سهم سپرده های جاری ریالی در میان پنج بانک بزرگ تجاری نیز ۲۲.۴ درصد بود که افزایش داشت.

- متوسط هزینه جذب کل سپرده ها در سال گذشته حدود ۹.۸ درصد بود که کاهش داشت. خالص تسهیلات و مطالبات ریالی بانک هم در اسفند رشد ۸۴ درصدی داشت.

- بانک به لحاظ مبلغی ۱۵ درصد ترازنامه را در خصوص مطالبات از دولت تمرکز دارد که در سال ۱۴۰۰ مانده مطالبات از دولت رشد ۲۶ درصدی داشت.

- نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات و مطالبات در اسفند به ۳.۹ درصد کاهش پیدا کرد.

- مانده تعهدات اعتبارات اسنادی ریالی در اسفند رشد ۱۴۲ درصدی داشت.  از نظر مانده تعهدات ضمانتنامه ریالی بانک رشد ۱۰۰ درصدی داشت.

- حجم عملیات ارزی در سال ۱۴۰۰ رشد عملکرد ۱۰ درصدی داشت.

- خالص درآمد تسهیلات اعطایی و خدمات کارمزد با رشد ۴۵ درصدی و دو برابری روبرو شد. خالص سود حاصل از سرمایه گذاری ۵۶۲ درصد رشد داشت که برنامه ریزی ها تا سال ۱۴۰۵ ادامه دارد.

- نسبت کفایت سرمایه در سال ۹۹ حدودا منفی دو درصد بود اما در سال گذشته با رشد هفت درصدی به مثبت ۵ درصد رسید.

آخرین تجدید ارزیابی بانک در سال ۹۷ بود و طبق قانون، بانک تجارت هر پنج سال می تواند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داشته باشد. در سال آینده در صورتی که معافیت مالیاتی افزایش سرمایه کماکان برقرار باشد ممکن است برای افزایش سرمایه از این محل اقدام شود.

- شرکت به دلیل الزامات مربوط به نسبت کفایت سرمایه ابلاغی از بانک مرکزی و عدم امکان شناسایی سود تسعیر به عنوان سود قابل تقسیم امکان تقسیم سود بیش از ۱۰ درصدی ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام