محدودیت‌های کرونایی ۳۰ کشور اروپایی حذف شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن از ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ ( ۲۲ مهر ۹۹) به دلیل کرونا، رویکردی هماهنگ برای محدودیت تردد مسافران تصویب کردند و برخی هم با بهبود وضعیت از نیمه دوم خرداد به تدریج این محدودیت‌ها را کاهش دادند و یا به طور کامل حذف کردند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۳۰ کشور اروپایی هیچ محدودیتی در ارتباط با کرونا برای مسافران و تردد مرزی ندارند که شامل آلبانی، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، کوزوو، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، مولداوی، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، نروژ، لهستان، رومانی، صربستان، اسلوونی، سوئد، سوئیس و بریتانیا هستند.

با این حال همچنان در بخش‌های دیگری از این قاره از جمله استونی، فنلاند، فرانسه، مالت، هلند، پرتغال، اسلواکی و اسپانیا ، مقررات جدی و گاه سختگیرانه اجرا می‌شود که با توجه به وضعیت ناپایدار کرونا، ثابت و قطعی نیست و احتمال بازنگری وجود دارد.

از طرفی اتحادیه اروپا برخی کشورها را با توجه به سطح درگیری کرونا و واکسیناسیون در فهرست قرمز قرار داده که محدودیت‌های کرونا همچنان برقرار است. هرچند به تازگی اعلام شده این محدویت‌ها برای این کشورهای از جمله بحرین، شیلی، روآندا و اروگوئه نیز حذف خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام