بازار ارز به نقطه امن رسید/ ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی در حاشیه جلسه  هیئت دولت با اشاره به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری گفت: از دیروز هم امکان انجام این معاملات در بازار متشکل ارزی فراهم شده و تابلوی مشخصی به نام بازار توافقی در بازار متشکل ارزی ایجاد شده و این معاملات به صورت توافقی در این بازار انجام می‌شود. باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده، صادرکنندگان زیادی تقاضا داشتند ارز آن‌ها را در این بازار عرضه کنند. بنابراین پیش بینی می‌شود آرامش بیشتری را در روز‌های آینده در بازار ارز مشاهده شود.

وی افزود:در سامانه نیما حواله جات به خوبی پوشش داده می‌شود. البته صرافان و فعالان بازار انتظار داشتند امکان انجام معاملات توافقی فراهم شود و طی توافقی که با صادرکنندگان و با صرافان و کانون صرافان انجام شد از هفته گذشته روز دوشنبه امکان انجام معاملات ارزی به صورت توافقی و بر اساس مکانیزم بازار در صرافی‌ها فراهم شد.

میزان تسهیلات اجاره مسکن

این مقام مسئول ادامه داد: روز گذشته در شورای پول و اعتبار میزان تسهیلات اجاره مسکن تصویب شد و میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران 100 میلیون تومان در کلانشهر‌ها 70 میلیون تومان و در سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

صالح‌آبادی توضیح داد: در سال جاری باتوجه به اینکه تسهیلات مربوط به ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و انواع تسهیلاتی دیگر در قانون بودجه 1401 دیده شده پرداخت این تسهیلات جزو اولویت‌هایی پرداخت نظام بانکی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام