افشای فساد مالی ولادیمیر پوتین و فهرست دارایی‌های ۴٫۵ میلیارد دلاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از گاردین، طبق مدارک الکترونیکی مجموعه‌ای از خانه‌های مخصوص تعطیلات و دیگر دارایی‌هایی ولادیمیر پوتین از طریق دامنه ایمیل مشترکی به نام LLCInvest.ru به هم مرتبط هستند. این دارایی‌ها به افراد، شرکت‌ها و خیریه‌های جداگانه تعلق دارند اما با وجود این مدارک همگی متعلق به یک هلدینگ خصوصی و در اصل تحت مالکیت پوتین هستند.

براساس این گزارش، حدود ۲۰ سال است ولادیمیر پوتین به جمع‌آوری مخفیانه ثروت‌های کلان از طریق وکالت دادن به افراد دیگر متهم می‌شود. ۱۰ سال پیش، یک تاجر روسی اقرار کرد جزو شبکه‌ای از ثروتمندان بود و قرار بود میلیاردها روبل به نفع پوتین نخست وزیر وقت در یک صندوق سرمایه‌گذاری جمع‌آوری کنند. پس از آن ادعای این تاجر انکار شد و از روسیه گریخت. دیگر دارایی‌های مخفی پوتین مانند آپارتمان در سنپترزبورگ، دو خودرو قدیمی سال ۱۹۵۰ متعلق به دوران شوروی، یک تریلی و یک گاراج کوچک پیش‌تر نیز آشکار شدند.

عامل افشاگری

پس از یک سال تحقیق و بررسی در مورد پروژه گزارش جرایم سازمان یافته و فساد و وبسایت خبری روسی زبان مدوزا، مشخص شد ۸۶ کمپانی و سازمان غیرانتفاعی وجود دارند که نمایندگان آن‌ها از دامنه ایمیل مشترکی استفاده می‌کنند. این دامنه ایمیل متعلق به یاهو یا دیگر پیام‌ رسان‌های عمومی نیست بلکه یک دامنه در سروری متعلق به Moskomsvyaz، یک شرکت مخابراتی است که ارتباطات نزدیکی با بانک روسیه دارد. این اطلاعات از طریق فراداده‌های درز پیدا کرده از یکی از سرورهای این شرکت به دست آمد. این داده‌ها نام ارسال کنندگان و دریافت کنندگان ایمیل ، موضوع و زمان مکاتبات را نشان می‌دهد.

فهرست دارایی‌های مخفی پوتین

دارایی‌هایی فهرست شده در دامنه ایمیل مشترک شامل کاخ به ارزش یک میلیارد یورو، تاکستان‌های بزرگ، پیست اسکی ایگورا، یک ساختمان با نمای چوبی و یک ویلا در شمال سن پترزبورگ هستند. این دارایی ها ۴٫۵ میلیارد دلاری شامل سپرده‌های نقدی کلانی نیز هست. دو موسسه غیر انتفاعی که همین دامنه ایمیل را به کار می‌برند در حساب‌های سپرده سرمایه بسیار زیادی دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام