تکذیب تهدید پیامکی وزیر صنعت و بسیج همگانی برای جلوگیری از استیضاح !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، لطف‌الله سیاهکلی ضمن تکذیب اخبار مربوط به تهدید پیامکی وزیر صنعت توسط برخی از نمایندگان، گفت: نمایندگان به عنوان وکلای ملت به پرونده نهاد و یا فرد و یا مدیر دولتی که حقی نسبت به مردم تضییع کرده، ورود پیدا می‌کنند و از این جهت قانون، جایگاه نظارتی برای مجلس در نظر گرفته و ابزارهایی همچون سوال کردن، تذکر دادن و استیضاح را برای نمایندگان لحاظ می‌کند.

وی ادامه داد: این استیضاح مربوط به الان نیست و آذر امضا شده و موضوع آن مشکلات باقی مانده علی رغم وعده‌های وزیر مانند گران فروشی‌ها و عدم تنظیم بازار و همچنین وضعیت بازار خودرو است. استیضاح جزو حقوق تعریف شده و قانونی برای مردم توسط نمایندگان است و هر زمانی وکیل مردم احساس نیاز برای استیضاح وزیر را داشته باشد، قانون این اجازه را می‌دهد.

این نماینده افزود: در خصوص وزیر صنعت نیز طبق قانون این اتفاق صورت گرفته ولی چرا تمام عالم بسیج شدند تا این استیضاح صورت نگیرد؟ این اتفاقات خوب نیست. سوالی مطرح شد و لازم است برای قانع شدن مجلس پاسخ آن داده شود. اگر مجلس قانع شد وزیر به کار ادامه می‌دهد و اگر قانع نشد باید پاسخگوی اعمال باشد.

سیاهکلی توضیح داد: کارهای رسانه‌ای ناشایستی شروع شده از ماجرای پس گرفتن امضای نمایندگان تا ذی نفع جلوه دادن تعدادی از نمایندگان از این استیضاح. این گونه اقدامات و رویکردها درست نیست. البته اگر مدارکی دال بر ذی نفع بودن تعدادی از نمایندگان موجود است باید اسامی اعلام شود. این موارد باعث نمی‌شود وزیر صنعت از سوال و استیضاح فرار کند.

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفت: فاطمی امین در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ تهدید پیامکی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب و اعلام کرد ممکن است پیشنهاداتی از سوی نمایندگان یا سایر افراد مطرح شود اما به معنای تهدید نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام