پالایشگاه‌های هند برای خرید نفت تخفیف‌دار ریسک معامله با روسیه را پذیرفتند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، پالایشگاه‌های بزرگ هند به میزان زیادی به معامله‌گران خصوصی کوچک‌تر و کمتر شناخته شده برای افزایش خرید نفتِ با تخفیف روسیه روی آورده‌اند و این تخفیف‌ها آنقدر خوب است که خطر معامله با آنها را بپذیرند.

بر اساس این گزارش، هند در ماه‌ های اخیر خرید نفت از روسیه را افزایش داده و از تخفیف‌‌های مسکو در بحبوحه تحریم‌ها، استفاده می کند. تشریفات اداری در مذاکره مستقیم با تولیدکنندگان روسی، روند تامین منابع را کُند می ‌کند و این امر پالایشگاه‌ ها را مجبور کرده تا برای سهولت تحویل محموله ها به شرکت ‌های کوچک ‌تر روی بیاورند.

موسسه کپلر هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان بوده و در ماه جولای روزانه یک میلیون بشکه نفت از روسیه وارد کرد. این رقم بیش از حدود 950 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن پیش از جولای است.

موسس شرکت تحلیلی هم گفت: پالایشگاه های هندی حاضرند ریسک معامله با این معامله گران جدید و کمتر شناخته شده را بپذیرند. زیرا از تخفیف ها نمی توان گذشت.

پالایشگاه های هندی خواهان محموله های روسیه بر اساس جا به جایی بیش فروش محموله با شرایطی که فروشنده را ملزم می کند تا حمل و نقل دریایی را به محل تحویل ترتیب دهد هستند. بنابراین تا زمانی که معامله ‌گران جدید این نیاز را برآورده می ‌کنند این معامله پیش می‌رود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام