برخی بانک‌ها سرخود نرخ سود سپرده‌های بانکی را به ۲۰ درصد افزایش دادند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، برخی بانک‌های دولتی و خصوصی در پاسخ به مشتریان برای افتتاح سپرده‌های جدید یا تمدید سپرده‌های قدیمی از افزایش نرخ ۲۰ درصدی سود سپرده خبر می‌دهند درحالی که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌های بانکی باید ۱۸درصد باشد.

بر اساس این گزارش، شعب یکی از بانک‌های دولتی در پاسخ به مشتریان درباره اینکه آیا این نرخ به میزان مشخصی از سپرده‌ها پرداخت می‌شود یا خیر، گفت: خیر به تمام مبالغ سپرده‌گذاری‌شده نرخ سود 20 درصد پرداخت می‌شود.

در شعب برخی دیگر از بانک‌ها وضعیت متفاوت است، یکی از بانک‌ها به مشتریان می‌گوید نرخ سود پرداختی به سپرده‌های بالای 100 میلیون تومان 20 درصد و زیر 100 میلیون همان 18 درصد قبلی است

مسئول این شعبه درباره اینکه نرخ سود از چه‌زمانی به 20 درصد افزایش یافته گفت: قبلاً هم در برخی از بازه‌های زمانی سپرده 20درصدی بود بستگی به تصمیم بانک دارد.

این درحالی است که طبق مصوبات هزار و دویست و نود و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بین 10 تا 18 درصد تعیین شده و بانک مرکزی بارها در قالب بخشنامه‌هایی جداگانه از بانک‌ها خواسته است نرخ‌های سود مصوب را رعایت کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام