۱۵ نماینده مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد شستا معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی طغیانی در باره نتیجه جلسه عصر دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت، گفت: دستور کار نخست انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شستا بود که علی خضریان، مهدی باقری، نصرالله پژمانفر، غلامحسین رضوانی، روح الله ایزدخواه، البرز حسینی، مهدی شریفیان، سمیه محمودی، محسن فتحی، مهدی طغیانی، ناصر موسوی، اصغر سلیمی، انور حبیب زاده، محمد باقری بناب و محمد علیپور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی ، افراد منتخب از میان اعضا، هیات رئیسه را انتخاب و با حکم رئیس مجلس آغاز به فعالیت می‌کنند.

براساس این گزارش، طبق مصوبه 7 تیر سال جاری مجلس، مقرر شده تحقیق و تفحص از شرکت شستا طی سال های 92 تا 99 و با محورهای اصلی بررسی وضعیت مدیریت اقتصادی، مالی، اداری و حقوقی شستا و شرکت های زیرمجموعه انجام شود.

محورهای فرعی هم شامل بررسی مدیریت مالی و سرمایه گذاری شرکت های زیر مجموعه، فرایند خرید و فروش داخلی و خارجی، خرید و فروش دارایی ها و نحوه رعایت صرفه و صلاح شرکت، اجاره دارایی ها، اخذ وام و نحوه پرداخت به شرکت های تابعه، چگونگی انجام حواله های ارزی و ... و تخلفات ناشی از آن، بررسی نحوه انتصابات و بررسی تناسب ترکیب اعضاء هیات مدیره ها در برخی شرکت ها از لحاظ تحصیلات و تجربه کاری متناسب با فعالیت شرکت، نحوه بکار گیری مشاوران، عضویت همزمان اعضای هیات مدیره ها در شرکت های مختلف، ضوابط حقوق و مزایای معاونان، مشاوران و مدیران شرکت ها و تخلفات ناشی از آن است.

همچنین بررسی مدیریت بخش حقوقی شرکت های زیرمجموعه شستا و تعداد دعاوی حقوقی، فرایند دعاوی و نحوه صرف هزینه‌های وکالت و نتایج مالی دعاوی حقوقی به نفع شستا، بررسی انتصاب مدیران حقوقی متمرکز از طریق معاونت حقوقی شستا و اخراج کارشناسان حقوقی مستقل نیز در این طرح آمده است.

شستا دارای 165 شرکت مدیریتی و 65 شرکت غیرمدیریتی است و مجموع سرمایه آن از سال 97 حدود 57 هزار میلیارد تومان بود. همچنین درآمد سالانه آن 32 هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود که با توجه به شرایط فعلی باید دو برابر باشد.

انتهای پیام