توضیح درباره افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و پیشرفت فیزیکی پروژه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پتروشیمی کازرون که از 4 خرداد سال 99 با ابهام وضعیت اطلاعاتی تاکنون مشمول تعلیق نماد شده درباره اظهار نظر هیات کارشناسان رسمی دادگستری مبنی بر افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و پیشرفت فیزیکی پروژه، دست به شفاف سازی زد.

براین اساس، محمدرضا نصرتی مدیرعامل "کازرو" در خصوص گزارش اظهار نظر هیات کارشناسان رسمی دادگستری مبنی بر افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران منتشره در فضای مجازی و پیشرفت فیزیکی پروژه اعلام کرد: به دلیل گستردگی فضای مجازی محتمل است گزارش های متنوعی با متن، محتوا یا فرمت های مختلف منتشر شده و حتی احتمال می رود از این مورد سوء استفاده یا الهام و حذف قرار گرفته باشد.

لذا به دلیل عدم اطلاع این شرکت از محتوای گزارش، امکان اظهار نظر در این خصوص وجود نداشته و ممتنع است. پرونده موصوف در مرحله تحقیقات مقدماتی در شعبه ۵ دادسرای تهران قرار دارد و با عنایت به مفاد ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی کیفری، تحقیقات مقدماتی دارای جنبه محرمانه است و افشای اطلاعات مربوطه به موجب ماده مورد اشاره منع شده است. ماده مذکور مقرر می‌دارد تحقیقات مقدماتی بصورت محرمانه صورت می گیرد مگر در مواردی که قانون به نحو دیگری مقرر کند. کلیه اشخاصی که در جریان تحقیقات مقدماتی حضور دارند موظف به حفظ این اثر هستند و در صورت تخلف به مجازات جرم افشای اسرار شغلی و حرفه‌ای محکوم می شوند.

همچنین با توجه به اینکه پرونده در جریان تحقیقات مقدماتی است و هنوز قرار از سوی مرجع دادسرا رسماً اعلام نشده، افشای هرگونه اطلاعاتی از سوی هر شخص جنبه مداخله در صلاحیت اختصاصی مرجع تحقیقات را خواهد داشت و به دلیل عدم قطعیت فعلی جریان تحقیقات مقدماتی، محتمل است موجب سردرگمی اشتباه فعالان بازار سرمایه شود.

لذا جز اعلام کلی صدور نظریه هیات کارشناسی رسمی دادگستری بدون اشاره به محتوا و متن گزارش و نظر هیات کارشناسی اقدام دیگری به منظور افشای اطلاعات در این مرحله از سوی شرکت متصور نبوده و خلاف قوانین حاکم خواهد بود.

اطلاعات مربوط به پروژه گچساران هم در مهلت مقرر شده جهت اطلاع سهامداران و کلیه ذینفعان افشا خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام