حمایت تمام قد وزارت صنعت از صنعت بورسی با تولید داخلی ۷۰ درصد مواد اولیه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا شه‌پرست در جلسه شورای سیاست‌گذاری چهارمین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۲ گفت: بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی در ایران تولید می‌شود و همین میزان خودکفایی، کمک بسیار ارزنده‌ای به صنعت داروسازی کرد.

وی افزود: صنعت داروسازی استراتژیک و حیاتی است و تولید مواد اولیه دارویی مزیت رقابتی در قیاس با صنایع دیگر دارد. تمام قد از صنعت دارو حمایت می‌شود تا این مرز خودکفایی یک درصد هم کم نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند باعث هم افزایی صنایع فعال در صنعت داروسازی شود و بیش از اینکه صرفا یک گردهمایی صرف میان فعالان صنعت باشد، فرصتی برای بازگشایی مسیرهای صادراتی خواهد بود.

شه‌پرست توضیح داد: کارگاه‌های آموزشی نقش موثری در افزایش توانمندی‌های صنعتگران و دانشجویان و پژوهشگران خواهد داشت و با توجه به موضوع کارگاه‌ها این خوشبینی وجود دارد که متناسب با نیازهای صنعت این رویدادهای آموزشی برگزار شده‌اند و تمامی سلایق و جوانب این حوزه را پوشش می‌دهد.

وی گفت: نباید به نمایشگاه فارمکس صرفا به عنوان فرصتی برای ارایه توانمندی‌های نگاه کرد بلکه باید تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای هر چه بهتر این رویداد دارویی در جهت جریان سازی در صنعت باشد این رویداد در حقیقت CPHI غرب آسیا است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام