خروج ۱۱ خودرو از قرعه کشی + عرضه دو مرحله ای ۴ محصول دیگر در بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید قالیباف با بیان اینکه حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو یکی از سیاست‌های وزارت صنعت است به ایرنا گفت: این اقدام به‌ تدریج در حال انجام بوده و تاکنون ۱۱ خودرو شامل تارا دنده اتوماتیک و دستی، دنا پلاس توربو شارژ و توربو شارژ اتوماتیک از ایران‌ خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از سایپا، ایکس ۵۵ اکسلنت اسپورت، ایکس ۵۵ پرو اکسلنت اسپورت و تیگو ۸ پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری قرعه‌کشی خارج شدند.

وی افزود: بررسی روند قرعه‌کشی خودرو در سال جاری حاکی از آن است در هر مرحله تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شدند و این مهم به دلیل افزایش تولید خودروی کامل بود. اکنون سایپا به‌جز خودروهای کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی هستند، بقیه خودروها از قرعه‌ کشی خارج شده و بصورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند.

این سخنگو ادامه داد: سال جاری با در پیش گرفتن شیوه قرعه‌کشی یکپارچه، برقراری ثبات در بازار مشاهده شد و رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب رو به کاهش گذاشت و در چند ماه اخیر قیمت‌ها در بازار روند کاهشی داشت. گام بعدی، حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو بطور کلی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد.

قالیباف عنوان کرد: در ایران‌ خودرو، مسئله کمی متفاوت است و در گام نخست دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد. در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام