نحوه فروش سهام ایران خودرو و سایپا به دو وزیر ارایه شد / انتقاد از اقدام غیرهماهنگ

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربانزاده در رابطه اقدام ایران خودرو و سایپا برای فروش سهام‌ زیرمجموعه ها که با انجام فرایند کارشناسی ارزش گذاری همراه شده در توییتر اعلام کرد: سهم دولت در بلوک خودرویی ها حتما باید واگذار شود. طبق آیین نامه قیمت گذاری، شرکت بورسی برای تعیین قیمت پایه نیازی به قیمت گذاری ندارد و فقط برای اضافه ارزش بلوکی باید درصد تعیین کرد.

اطلاعیه های عرضه خودرویی ها برای فروش زیرمجموعه اعم از سهام و یا سایت ها که تا الان منتشر شده توسط، شرکت ها بدون هماهنگی با سازمان خصوصی سازی است . سهم دولت کامل وثیقه است که باید وزارت صنعت برای آزادسازی سهام تلاش کند.

بعد از حدود یک ماه در شش جلسه کارشناسی، کارگروه مشترک وزارت اقتصاد و صنعت، استراتژی نحوه واگذاری سهام دو خودروساز با اشتراک حداکثری تهیه و به دو وزیر ارایه شد تا پس از تایید در ستاد اقتصادی دولت، طرح شود.

طبق رویکرد وزارت اقتصاد، هیچ اصلاح ساختار و آماده سازی نباید مخل واگذاری خودروساز ها شود. چهار دهه فرصت برای اصلاح ساختار کافی بود! دولت باید تنظیم گری کند و مداخله قیمتی را با برنامه زمان بندی کوتاه مدت حذف کند. دولت باید از کابین خلبان بیرون بیاید و در برج مراقبت بنشیند.

انتهای پیام