نماینده مجلس به چند دلیل خواهان کاهش تعرفه واردات خودرو شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین نوش‌آبادی گفت:برای بهره‌مندی تمام مردم از خودروهای باکیفیت باید تعرفه واردات کاهش یابد. اگر خودروسازان داخلی بدانند به‌جز محصولات تولیدی‌، محصولات با کیفیت و ارزان‌ قیمت نیز وجود دارد برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام‌شده، بیشترین تلاش را به کار می‌برند.

وی افزود: به دلیل سیاست‌های اشتباه گذشته، مردم از داشتن خودرو ایمن و ارزان محروم شدند. بی‌کیفیتی و نا ایمن بودن محصولات داخلی که جان مردم را به خطر می‌اندازد، قابل توجیه و پذیرش نیست. تا زمانی که رقابت ایجاد نشود شرایط تغییر نمی‌کند. برخی می‌گویند واردات موجب آسیب به تولید داخل می‌شود. ممکن است این موضوع در کوتاه‌ مدت صحت داشته باشد اما در بلندمدت به نفع خودروسازان داخلی و مردم است.

این نماینده ادامه داد: در بازار انحصاری، خودروساز ملزم به رقابت نیست و مردم ناچارند خودرو را با هر کیفیت و هر قیمتی خریداری کنند. تا زمانی که مردم در صف خرید هستند و ده‌ها نفر نیز در نوبت دریافت، ارتقای کیفیت برای خودروساز اهمیتی نخواهد داشت.

به گفته نوش آبادی، سختگیری‌ در واردات خودرو دلیل دیگری برای افزایش مشکلات این حوزه است. حقوق مردم باید محترم شمرده شود. کسی به دنبال آسیب به خودروسازی داخلی نبوده اما این موضوع نباید به بهای جان مردم تمام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام