صادرات روزانه نفت روسیه در عرض دو هفته ۹۰۰ هزار بشکه کم شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، صادرات نفت خام دریایی روسیه کاهش شدیدی در نیمه اول ماه جاری میلادی داشت. طوفان در اقیانوس آرام و بعد کاهش غیر منتظره صادرات از طریق دریای بالتیک درآمد صادرات نفت روسیه را کاهش داد و افزایش جریان نفت به سمت خریداران بزرگ آسیا مانند چین و هند نتوانست کاهش صادرات به اروپا را جبران کند.

بر اساس این گزارش، میزان نفت خامی که از بنادر روسیه منتقل می‌شود 900 هزار بشکه در روز طی 2 هفته کاهش‌ یافت. صادرات نفت روسیه در هفته منتهی به 16 سپتامبر به‌ طور متوسط برابر با 2.54 میلیون بشکه در روز بود. درحالی‌که 3.42 میلیون بشکه نفت طی 7 روز منتهی به دوم سپتامبر صادر کرده بود. صادرات نفت روسیه برای اولین‌بار طی 5 ماه گذشته به کمتر از 3 میلیون بشکه در روز رسید. کاهش 15 درصدی عوارض صادرات در اکتبر نیز درآمد نفت روسیه را کاهش می‌دهد .

کاهش جهانی قیمت نفت و ارزان شدن نفت اورال روسیه در مقابل نفت برنت بیش‌ از گذشته بر درآمد نفت روسیه تاثیر گذاشته‌ است. آمریکا خریداران نفت روسیه را تحت فشار گذاشته که یک سقف قیمت برای آن تعیین کنند. با وجود این‌ که مشتریان اصلی روسیه یعنی چین، هند و ترکیه این طرح را امضا نخواهند کرد اما قرار دادن سقف قیمت قدرت چانه‌زنی آن‌ها را برای خریدهای بعدی افزایش می‌دهد.

متوسط جریان نفت خام روسیه به اروپا و بازار مدیترانه ازجمله ترکیه به کمترین رقم طی یک‌ ماهه گذشته رسیده‌ است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام