پوتین با اعلام هدف غرب خواهان بسیج عمومی شد / فراخوان ۳۰۰ هزار نفری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین با درخواست بسیج عمومی نسبی در سراسر روسیه گفت: هدف غرب تضعیف، تفرقه افکنی و در نهایت نابودی روسیه است. به صورت مستقیم گفته شده در ۱۹۹۱ قادر به از هم پاشیدن شوروی بودند و حال زمان برای روسیه فرا رسیده است.

وی افزود: اقدامات برای امضای حکم بسیج عمومی از امروز (۲۱ سپتامبر) در روسیه آغاز می‌شود و فقط شهروندانی در چهارچوب بسیج عمومی نسبی قرار می‌گیرند که تجربه داشته باشند.

به گفته پوتین، سناریوهای غرب علیه روسیه از مدت ها قبل در غرب طراحی شده ، آن‌ها باندهای تروریستی بین‌المللی را در قفقاز تشویق می‌کنند، زیر ساخت های تهاجمی ناتو را در نزدیکی مرزهای روسیه ارتقا می‌دهند و روس‌هراسی را به سلاح تبدیل می‌کنند اما با توجه به عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، نیروهای روسی با شایستگی عمل و گام به گام این سرزمین را آزاد می کنند. هدف تهاجم روسیه به اوکراین آزادسازی منطقه دونباس است.

بر اساس این گزارش، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هم بلافاصله پس از امضای این حکم گفت: ۳۰۰ هزار نفر فراخوانده می‌شوند که حدود یک درصد از منابع بسیج عمومی در دسترس است. شرایط بسیج عمومی شامل دانشجویان نمی‌شود و فقط نیروهای ذخیره در ارتش یا افرادی که تجربه لازم را دارند، است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام