توضیح وزیر کشور درباره پرونده مهسا امینی،۴ گروه کشته شدگان و محدودیت اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد وحیدی درباره  آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی به تلویزیون، گفت: ابتدا اعلام شد خانم امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما نتیجه بررسی‌های مختلف نشان داد ضرب و شتمی صورت نگرفته و شکستگی جمجمه در کار نبود. کسانی که در این ماجرا غیر مسئولانه و نا آگاهانه موضع گرفتند دچار خطا شدند. این موارد موجب شد برخی هم دچار اشتباه برداشت شوند و از لحاظ عاطفی همراه با کسانی که به دنبال آشوب بودند، شدند.

وی ادامه داد: گروه‌ها و هسته‎های سازمان یافته‌ در این تجمعات دست به خرابکاری می‎زنند که اصلا به دنبال موضوع خانم امینی نیستند. تعداد کشته های اغتشاسات اخیر شامل چند گروه گروهک‌های غرب و شمال غرب، مردم عادی که یا توسط اغتشاش گران کشته شدند یا برای تسویه حساب شخصی به قتل رسیدند و پلیس و ماموران امنیتی و افرادی که قصد ورود به مقرهای حساس را داشتند که توسط ماموران در دفاع از مقرهای حساس کشته شدند که آمار آنها بعد از تجزیه و تحلیل اعلام می شود.

به گفته وحیدی، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده و برای حفظ امنیت مردم ، محدودیت های اینترنتی اعمال شد که موقتی هستند.

 انتهای پیام