مشکل تامین ارز کالاهای اساسی و خودروهای وارداتی رد شد/ فیلم خودروسازان !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مرحبا درباره تامین ارز واردات خودرو آن هم در برابر مشکل بانک مرکزی در تامین ارز کالاهای اساسی به ایلنا گفت: مشکل تامین ارز کالاهای اساسی تایید نمی‌ شود اما فیلم بازی تولیدکنندگان خودرو، تکراری و دیگر حنا هم ندارد. تامین ارز خودروهای وارداتی قانون است و دستگاه‌های مربوطه باید به این قانون عمل کنند.

وی ادامه داد: این ادعا که ارز واردات خودرو تامین نشده و بانک مرکزی تناقضاتی دارد، نمایش‌هایی است که خودروسازان اجرا می‌کنند. واردات خودرو باید به اجرا برسد تا بتوان انحصار را شکست داد و ذره‌ای به فکر ملت ایران بود که مجبورند در برابر پرداخت پول بنز ، سوار تیبا شوند. امید است اولین محموله محصولات خارجی تا پایان سال وارد شود. 

مرحبا درباره راه‌اندازی رمز ریال هم توضیح داد: آیین نامه و شرایط استفاده و کارکرد از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد و از طریق سامانه‌هایی قابل استفاده خواهد بود. با این رویداد ضمن خذف هزینه چاپ اسکناس، مردم دیگر با گرفتاری‌های پول فیزیکی مواجه نخواهند بود و مشکل ریال‌های تقلبی هم حل می‌شود. لازم نیست همه مردم از رمز ریال استفاده کنند. چرا که برای تراکنش‌های خرد نیست و صحبت از حسابداری و بانکداری کلان و انجام انتقالات بسیار سهل‌تر است.  هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد. 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام