توافق صادرات ۱۰۰ هزار خودرو به ونزوئلا + راه اندازی خط تولید ونیراتو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا عبیری درخصوص آخرین جزییات تجارت ایران و ونزوئلا به ایلنا گفت: همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های انرژی، علمی و فناوری، بهداشتی و دارویی، آموزش، کشاورزی و گردشگری، پتروشیمی، صنعتی و تجاری است. در سند توافق 20 ساله که خرداد ماه امضا شد، همکاری‌ های پیش‌ روی دو طرف برای 2 سال آینده ترسیم شد.

وی افزود: طی نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی توافق شد بیش از 100 هزار خودرو از ایران به ونزوئلا در مدت پنج سال صادر شود. طی روزهای گذشته 1000 دستگاه از محصولات سایپا صادر شد و ارسال 2 هزار دستگاه دیگر در حال برنامه ریزی است. دو طرف خواهان راه‌اندازی مجدد خط تولید خودروهای سایپا هستند و به زودی خط تولید خودرو ونیراتو در این کشور مجدداً راه اندازی خواهد شد.

عبیری ادامه داد: حجم تجارت با ونزوئلا بالغ بر یک میلیارد دلار بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 2 میلیارد دلار برسد. عمده مبادلات در خصوص صدورخدمات فنی و مهندسی به این کشور و همکاری‌های نفتی و پتروشیمی است. سال‌های گذشته بیشتر همکاری‌ها در قالب پروژ‌ه‌های ساختمان سازی، آرد سازی، ایجاد کارخانه لبنیات، کارخانه سیمان، کارخانه شن، کارخانه پلاستیک و .... و کمتر بصورت صادرات کالایی بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام