سهام باشگاه فوتبال منچستر یونایتد بعد از 17 سال آماده فروش شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، منچستریونایتد در چند روز اخیر دچار جنجال‌هایی مانند فسخ دو طرفه قرارداد با کریستیانو رونالدو شده و به نظر می‌رسد تغییراتی بنیادین هم در راه است.

براساس این گزارش، دلیل اصلی جدایی رونالدو ، صحبت‌های تند علیه یونایتد و خانواده مالک آمریکایی یعنی گلیزرها بود که مدعی شده بود این گروه فقط به دنبال کسب درآمد از باشگاه بوده و جایگاه یونایتد هیچ اهمیتی برای آنها ندارد.

شایعه تصمیم گلیزرها به فروش باشگاه بعد از چند روز با صدور بیانیه گلیزرها تایید شد تا پس از 17 سال، تغییرات سهامداری و مدیریتی باشگاه شروع شود. بسیاری از هواداران یونایتد در طول این مدت بارها تظاهراتی علیه گلیزرها انجام دادند و خواهان فروش باشگاه و واگراری مالکیت یونایتد به افرادی جدید شده بودند.

قرار است گروه تجاری رین که وظیفه انتقال مالکیت چلسی از رومن آبراموویچ به مالکان جدید را داشت به عنوان مشاور مالی گلیزرها فعالیت کند تا روند انجام این انتقال زودتر صورت گیرد.

مالکوم گلیزر به همراه جان پاتریک مک‌کانوس و جان مگنیر در سال ۲۰۰۵ ابتدا ۲۸٫۷ درصد از سهام را خریداری کرد و به تدریج صاحب ۹۹ درصد سهام باشگاه شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام