تسهیل تامین مالی شرکت های دانش بنیان توسط تامین سرمایه تمدن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام محسنی با اشاره به سیاست ها و برنامه های اتخاذ شده در حوزه فناوری های جدید مالی گفت: تامین سرمایه تمدن عنوان اولین تامین سرمایه دانش بنیان را از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ کرد .  تأمین سرمایه تمدن برای ارائه شیوه‌های نوین تأمین مالی ، راه اندازی محصولات متعدد بر بستر فناوری های جدید را در دستور کار قرار داد و محصولات متنوعی را به بازار سرمایه عرضه کرد.

وی افزود : مجموعه تأمین سرمایه تمدن در اکوسیستم نوآوری و دانش بنیان به ایفای نقش ادامه می‌دهد در همین راستا آی بی شاپ  ،«آی بی تریدر ، آی بی کراد  و آی بی پی تعدادی از محصولات فناور محور هستند که توسط گروه مدیران توانمند و کارشناسان زبده شرکت طراحی و در اختیار سرمایه گذاران بازارهای مالی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: آی بی شاپ به عنوان اولین سامانه سرمایه گذاری آنلاین، روشی نوینی است که امکان سرمایه‌گذاری در انواع مختلف صندوق‌ های سرمایه‌گذاری، جهت پوشش سلایق سرمایه‌گذاران مختلف با ویژگی‌های فردی و میزان ریسک پذیری متفاوت را فراهم کرد. ماهیت آنلاین بودن آی بی شاپ سبب کاهش مراجعه حضوری مشتریان، صرفه جویی در زمان و کوتاه کردن مراحل اداری روند سرمایه گذاری شد.

محسنی عنوان کرد: سامانه معاملات بر خط آی بی تریدر بصورت اختصاصی برای کارگزاری تامین سرمایه تمدن طراحی و پیاده سازی شد که تمام مراحل ارائه خدمات بصورت کاملا آنلاین است. در طراحی و پیاده سازی آی بی تریدر از جدیدترین و بروز ترین فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده شده تا سامانه ای پایدار و پرسرعت در اختیار مشتریان قرار داده شود و اطلاعات بازار بدون هیچ گونه تأخیر در دسترس آنها قرارگیرد .

وی تصریح کرد: در سامانه آی بی تریدر امکان معامله برای مشتریان حقیقی و حقوقی اعم از سبد های سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری و غیره در بخش‌های مختلف بازار سرمایه شامل سهام و حق تقدم، اوراق مشارکت، گواهی سپرده کالایی و صندوق های قابل معامله فراهم شده است. تأمین سرمایه تمدن به مدد جایگاه راهبردی در بازار سرمایه و جهت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، کمک به تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش سهامداران، سکوی تأمین مالی جمعی، آی‌بی‌کراد را با هدف مشارکت مردم به عنوان سرمایه گذار در توسعه طرح‌های اقتصادی شرکت‌های فناور و دانش‌ بنیان در پایان سال 1400 راه اندازی کرد . از زمان فعالیت این سکو تا کنون، 6 شرکت از این طریق تأمین مالی کردند و درخواست شرکت‌های متعددی نیز در حال آماده‌سازی است.

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن گفت: تأمین ‌‌‌ مالی جمعی شیوه نوینی برای تأمین ‌‌‌ تمام یا بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت آغاز یک کسب‌ و‌ کار جدید یا ادامه کسب‌ و‌ کار موجود است. سامانه آی بی پی جهت انجام  الکترونیکی همه مراحل پرداخت در صندوق های سرمایه گذاری ، تامین سرمایه ها ، شرکت های سبد گردانی و کارگزاری طراحی و تولید شد. به کمک آی بی پی مدیریت پرداخت ها ، ثبت اسناد ،انواع اعتبار سنجی خودکار قبل از پرداخت ، امضای دیجیتال کارتابلی و نهایتا پرداخت بصورت گروهی و مجزا به سادگی قابل انجام است.

محسنی اضافه کرد: این سامانه اتصالی پایدار با سیستم Core Banking  بانک ها برقرار کرده تا دستورات انتقال وجه از نوع ساتنا ، پایا و هر گونه پرداخت را در کنار انواع استعلام اجرایی کند . همچنین به مدد گواهی اسناد پرداختی خروجی از آی بی پی کلیه نیازهای حسابرسی سازمان بورس در این خصوص فراهم شد. آی بی پی مدیریت دسترسی بسیار ویژه و امنی ایجاد کرده تا کلیه مراحل پرداخت ،تعیین اعتبار ، دریافت امضا از امضاداران مجاز ، ایجاد سند پرداخت و اعتبار سنجی اسناد و غیره را عملیاتی کرد.

به گفته وی، تأمین سرمایه تمدن در افق پیش رو در نظر دارد به منظور کمک به توسعۀ شرکت‌های دانش‌بنیان، شرایط تأمین مالی برای این شرکت‌ها را تسهیل کند و انتخاب این شرکت به عنوان اولین و تنها شرکت تأمین سرمایۀ دانش‌ بنیان، مبین این موضوع است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام