دعوای شرکت بورسی و شورای رقابت بر سر تعرفه‌های جدید تلفن ثابت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود زارعیان معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات در برنامه میز اقتصاد گفت: تعرفه تلفن ثابت "اخابر" آخرین بار سال 82 در  شورای اقتصاد وقت تصویب شد و تا 92 تغییر نکرد. با اجرایی شدن طرح هم کدی، درآمد این شرکت به دلیل محاسبه تمام تعرفه‌ها شهری و فقط وجود تعرفه بین استانی، کاهش یافت.

وی افزود: چندین بار از وزارت ارتباطات و کمیسیون تنظیم مقررات وقت اصلاح تعرفه درخواست اما انجام نشد تا شورای رقابت برای مناطق غیرهم‌کد تعرفه‌ قدیم و مناطق هم‌کد شده تعرفه 58 ریال به هر پالس را تعیین کرد. متأسفانه با تغییر دولت در سال 92، کمیسیون تنظیم مقررات این مصوبه را قبول نکرد و تعرفه‌ دیگری تعیین کرد که براساس آن باید هزار تومان آبونمان اخذ می‌شد که کمیسیون تنظیم مقررات این مصوبه را هم باطل کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: سال 95 تعرفه‌ای برای شرکت مخابرات تعیین شد که ساختار تعرفه بر مبنای دقیقه و دو هزار تومان حق آبونمان بود اما دیوان عدالت ادارای این مصوبه را هم باطل اعلام کرد. شورای رقابت در سال 1400 دستورالعمل تعرفه‌گذاری را تعیین کرد و ستاد تنظیم بازار پس از تصویب این دستورالعمل در کمیسیون تنظیم مقررات به شرکت مخابرات ابلاغ کرد از ابتدای شهریور ماه تعرفه جدید از مشترکان اخذ شود.

زارعیان عنوان کرد: براساس این تعرفه مشترکان شهر تهران ماهانه 20 هزار تومان، مراکز استان‌ها 15 هزار تومان، سایر شهر‌ها 10 هزار تومان و روستا‌ها صفر بصورت ثابت پرداخت می‌کنند و در قبال آن به ترتیب مشترکان ماهانه 4444 ، 3333 و 2666 دقیقه مکالمه رایگان دارند.

مخابرات قیمت تمام شده را به شورای رقابت اعلام نکرده

همچنین اسماعیل شجاعی مشاور رسانه‌ای رئیس شورای رقابت گفت: این شورا دهم خرداد سال گذشته به مخابرات به عنوان یک شرکت خصوصی ابلاغ کرد، موظفید قیمت تمام شده را اعلام کنید که متأسفانه مخابرات تا این لحظه قیمت تمام شده را به شورای رقابت اعلام نکرده است. مصوبه شورای رقابت تا پایان سال 1400 قابلیت اجرا داشت. شرکت مخابرات که حق گرفتن اشتراک ندارد، چرا مبلغ دو هزار تومان حق اشتراک اخذ می‌کند؟

تعرفه‌های جدید تلفن ثابت باید اصلاح شود

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت‌گذاری تعرفه تلفن ثابت، اینترنت و غیره با کمیسیون تنظیم مقررات است، گفت: با فرآیند طی شده برای افزایش ثابت تعرفه تلفن ثابت مخالف بوده و مشترکی از خط استفاده کند یا نکند باید یک عدد ثابت از وی کسر شود. تعرفه‌های جدید تلفن ثابت عادلانه نیست و باید در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی اصلاح شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام