کانادا سپاه پاسداران را مشمول تعریف سازمان‌های تروریستی کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دادگاه عالی انتاریو مدعی شد از آنجا که نیروی قدس سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی کانادا است مشمول کلیت سپاه پاسداران نیز می‌شود. این حکم در جریان رسیدگی به پرونده بدهی یک میلیون دلاری یک وکیل کانادایی به یک شرکت هواپیمایی ایرانی صادر شده است.

براساس این گزارش، شاکی این پرونده مدعی شد از آنجا که شرکت هواپیمایی از شرکت‌های صوری سپاه پاسداران بوده پرداخت این بدهی ضرورتی نداشته، قاضی پرونده در نهایت حکم داد پرداخت بدهی به این دلیل که مالک شرکت ایرانی جزو تأمین‌کنندگان مالی سپاه بوده ضرورتی ندارد و انتقال این مبلغ مصداق نقض قوانین ضدتروریستی کانادا است.

همچنین این قاضی مدعی شد سپاه پاسداران علاوه بر اینکه ملاک‌های قرار گرفتن در فهرست سازمان‌های تروریستی را دارد به موجب ارتباط با نیروی قدس نیز مشمول این تعریف می‌شود. با این وجود، صدور این حکم به معنی قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی دولت کانادا نیست.

لابی‌های اسرائیلی در کانادا از دولت اتاوا خواستار پذیرفتن تعریف ارائه شده در این پرونده قضائی شده و کلیت سپاه را سازمان تروریستی اعلام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام