صعود ارزش دلار به بیش‌ترین رقم هفتگی و شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز درحالی سرمایه گذاران منتظر اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا و انتشار گزارش اشتغال هستند که شاخص ارزش دلار در برابر یورو و پنج ارز معتبر دیگر به 106.72 واحد یعنی بیش‌ترین رقم از 23 نوامبر رسید.

بر اساس این گزارش، تجار و معامله گران شانس افزایش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 14 دسامبر را 63.5 درصد می دانند و احتمال افزایش 75 واحدی نرخ بهره را در این نشست 36.5 درصد اعلام کردند.

پس از آنکه شاخص قیمت مصرف کننده در آلمان و اسپانیا کمتر از انتظارات ثبت شد، ارزش یورو در برابر دلار به کم‌ترین سطح در یک هفته اخیر رسید. این آمارها احتمال افزایش چشمگیر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا را تا حدی کاهش داد. همچنین ارزش یوان چین نیز به بیشترین سطح در یک هفته گذشته رسید.

فعالان بازار به دقت منتظر انتشار گزارش اشتغال آمریکا در ماه نوامبر هستند و به پیش بینی اقتصاددانان در ماه نوامبر 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده باشد که این رقم در ماه اکتبر به 261 هزار فرصت شغلی رسید.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: بانک مرکزی آمریکا حداقل باید تا یک سال آینده به برنامه افزایش نرخ بهره ادامه دهد. البته این احتمال وجود دارد که با کاهش فشارهای تورمی، فدرال رزرو نرخ بهره را در سال 2024 کاهش دهد.

آمریکا باید سیاست پولی انقباضی و محدودکننده را در شرایط فعلی ادامه دهد و انتظار می‌رود سیاست فعلی پولی حداقل برای یک سال آینده ادامه خواهد یافت. این سیاست باید تا زمانی ادامه یابد که فشارهای تورمی کاهش پیدا کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام