مزایای اقامت در هتل های سنتی کاشان و یزد + معرفی بهترین و معروف‌ترین ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معمولا یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به سفر، پیدا کردن محل اسکان و انتخاب اقامتگاهی مناسب است. خصوصاً زمانی که پای شهرهایی چون کاشان و یزد به میان می‌آید. شهرهایی که پر از هتل‌های لوکس، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های سنتی هستند و هر کدام امکانات متنوعی ارائه می‌دهند.

در این گزارش، آشنایی با هتل‌های سنتی و ارائه امکانات ، مزایای اقامت در هتل سنتی کاشان و یزد به همراه معرفی تعدادی از بهترین و معروف‌ترین هتل‌ های سنتی این دو شهر بررسی می شود.

هتل سنتی چیست و اقامت در آن چه مزایایی دارد؟

هتل‌ های سنتی، آینه تمام نمایی از هنر، فرهنگ و تاریخ مردم ایران هستند. بناهایی که به زیبایی هر چه تمام‌تر همزیستی طبیعت و تاریخ را با هم نشان می‌دهند. بیش‌تر هتل‌های سنتی ایران خانه‌های قدیمی یا مدارسی هستند که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند. مزیت اصلی این بناها منحصربه فرد بودن معماری آنها است. به‌عنوان مثال بناهای سنتی یزد با ساختمان‌های سنتی شیراز تفاوت‌های بسیاری در ساختار، تزیینات و گاهی مصالح بکار رفته دارند. همین موضوع باعث می‌شود که هر کدام از حال و هوای خاصی برخوردار باشند.

این هتل‌ها با حال و هوای نوستالژیک و خاطراتی از گذشته پذیرای مهمانان و مسافران می‌شوند. تماشای هر گوشه از این ساختمان‌ها می‌تواند مانند ماشین زمان شما را به گذشته‌های دور ببرد. گچ بری‌ها، نقش و نگارهای هنرمندانه، حوض‌های پر آب با فواره‌های آهنگین، پنجره‌های رنگارنگ، پله‌های متعدد، آیینه کاری و ستون‌های پر شمار تنها بخشی از جزئیات این هتل‌ها هستند. مواردی که در هتل‌های مدرن و چند ستاره امروزی کم‌تر به چشم می‌خورند.

یکی دیگر از مزایای اقامت در هتل‌های سنتی تجربه زندگی کلاسیک است. در این اقامتگاه‌ها خبری از مبلمان لوکس نیست، بلکه سرتاسر محیط با اسباب و وسایلی نوستالژیک و هماهنگ با خانه و سبک معماری آن تزیین شده است. حتی نیروهای این هتل‌ها متناسب با فضای سنتی لباس می‌پوشند. بنابراین با اقامت در هتل‌های سنتی سفری به دل تاریخ و زندگی کلاسیک ایرانی خواهید داشت. سنتی ترین بوتیک هتل های شهر قنات و شهر گلاب را بشناسید. سفری که از تجملات و زرق و برق زندگی امروزی دور و متفاوت است. از دیگر مزایای اقامت در هتل‌های سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- قیمت مناسب

- کسب تجربه‌ای جدید و ایجاد تنوع در سفر

- زندگی در کنار طبیعت

- آشنا شدن با مردم بومی و معاشرت با آنها

- بهره‌مند شدن از غذاهای بومی

حالا که با مزایای اقامت در هتل‌های سنتی و ماهیت آنها آشنا شدید بد نیست، تعدادی از هتل‌های سنتی یزد و کاشان را نیز بشناسید و با امکانات آنها آشنا شوید.

هتل سنتی خانه عامری‌های کاشان

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سنتی کاشان، خانه عامری‌ها است که به دلیل داشتن حیاطی وسیع، پله‌های متعدد، پنجره‌های قدیمی، تزیینات ریزبینانه و زیبا معروف است. این خانه از دوران زندیه تا امروز پابرجا بوده و به‌عنوان نمادی از بلندترین بادگیرهای کاشان شناخته می‌شود.

این اقامتگاه به‌عنوان بهترین هتل سنتی کاشان شناخته می‌شود و به دلیل ارائه امکاناتی چون رستوران، کافی شاپ، اتاق ویژه معلولین، حوض‌خانه، غرفه‌ های تجاری مختلف و انواع مختلفی از واحدهای اقامتی مانند شاه‌ نشین، اتاق اعیانی و کاشانه‌های دونفره طرفداران بسیار زیادی دارد. به‌همین علت پیشنهاد می‌شود پیش از سفر به کاشان از طریق پلتفرم‌های آنلاین رزرو هتل، نسبت به اجاره اتاق در این اقامتگاه اقدام کنید.

هتل سنتی سوریجان کاشان

یکی دیگر از اقامتگاه‌های سنتی کاشان هتل سوریجان است که بیش از ۲۵۰ سال قدمت دارد و از سال ۹۸ به عنوان یک بوتیک هتل فعالیت می کند. با اقامت در این هتل سنتی می‌توانید از دیدن پنجره‌های قدیمی، حیاطی دلباز و بافت قدیمی کاشان لذت ببرید. مهمترین مزیت اقامت در هتل سنتی سوریجان دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری مانند حمام تاریخی سلطان امیر احمد، خانه‌های تاریخی طباطبایی، بروجردی و بازار کاشان است. در کنار این، مزایا و امکانات اقامتگاه نیز قرار دارند که کمک می‌کنند تجربه بهتری از سکونت در این بوتیک هتل داشته باشید. مواردی مانند سرو غذاهای محلی ، اینترنت رایگان، پرسنل کارآزموده، راهنماهای محلی و...

شهر کاشان پر از اقامتگاه‌ها و هتل‌های سنتی است که با اقامت در آن‌ها می‌توانید روی دیگری از سفر را تجربه کنید. بررسی تمام این موارد در این مطلب امکان پذیر نیست به همین علت تعدادی از این موارد نام برده می شود.

- هتل سنتی آریانا

- هتل سنتی منوچهری

- خانه مرشدی

- هتل مهینستان راهب

هتل سنتی صفائیه یزد

شهر یزد هم مانند کاشان پر از هتل‌های سنتی است که می‌توانند نشان دهنده جلوه‌های زیبایی از معماری سنتی ایرانی باشند. یکی از این موارد هتل پارسیان صفایی است که مجموعه کامل و متنوع از انواع اتاق‌های یک تخته تا چند تخته را در خود جای داده است. همچنین وجود رستوران سنتی، کافی شاپ، دکوراسیون زیبا و دسترسی آسان به مکان‌های دیدنی و گردشگری یزد از سایر مزایای اقامت در هتل سنتی صفاییه هستند.

هتل ملک التجار یزد

یکی دیگر از اقامتگاه‌های سنتی یزد که نباید اقامت در آن را از دست بدهید، هتل سنتی ملک التجار است که حدود ۱۲۰ سال قدمت دارد و در گذشته خانه یکی از بازاریان مهم و معروف یزدی بود. با اقامت در این بوتیک هتل می‌توانید تمام این اسلوب و نمادهای معماری سنتی یزدی را مشاهده کنید. علاوه‌بر این هتل ملک التجار به‌عنوان اولین هتل خشتی جهان شناخته می‌شود و با گچبری‌های زیبا و نقاشی های بی‌نظیر تزیین شده است.

از امکانات این هتل می‌توان به رستوران سنتی و قهوه‌خانه در حیاط مرکزی، سرو انواع غذاهای ایرانی و سنتی و اتاق‌های متعدد اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود برای اینکه بتوانید اقامتی راحت و مطمئن در این هتل را تجربه کنید حتماً با استفاده از وب سایت‌های رزرو هتل پیش از آغاز سفر، اتاق مورد نظر را اجاره کنید. از دیگر هتل‌های سنتی یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- هتل سنتی مهرپ

- هتل باغ مشیرالممالک

- هتل لاله

- هتل تاریخی لب خندق

- هتل فهادان

- هتل باغ مرشد

- هتل سنتی ادیب الممالک

- هتل کاروانسرای مشیر

- هتل سنتی مظفر

- هتل سنتی والی

سفر به دل تاریخ با اقامت در هتل‌های سنتی یزد و کاشان

در جمع‌بندی کلی از این مطلب و مقایسه اقامت در هتل‌های سنتی و مدرن هر کدام از این اقامتگاه‌ها مزایای خاص خود را دارند. پیشنهاد می شود در سفر به شهرهای تاریخی مانند یزد و کاشان اقامت در هتل‌های سنتی را انتخاب کنید. زیرا با اقامت در این مکان‌ها، فقط تماشاچی آثار تاریخی نیستید و زندگی در آنها را نیز تجربه می‌کنید. برای داشتن تجارب بهتر و اقامت راحت‌تر، حتماً پیش از آغاز سفر از وب سایت‌های رزرو آنلاین هتل استفاده کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین اقامتگاه را پیدا کنید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام