قیمت سموم گران نشده است/ درخواست افزایش تعرفه واردات از ۲ به ۱۵ درصد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود گیل‌آبادی با بیان اینکه قیمت سموم تولید داخل گران نشده به ایرنا گفت: تعرفه واردات سموم آماده مصرف ۲ درصد است اما گاهی کیفیت مناسبی نداشته و حتی در مواردی خسارت زا هستند.

وی افزود: برای حمایت از بخش کشاورزی پیش از این ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می‌یافت که با حذف این ارز طی دو سال گذشته، قیمت سموم و آفتکش ها افزایش داشت اما با تلاش‌های انجمن و ضوابط سازمان حمایت از ابتدای سال تاکنون هیچ افزایش نرخی رخ نداد.

این فعال صنفی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی، هیچ دلیلی وجود ندارد ارز نیمایی به سموم آماده مصرف وارداتی اختصاص داده شود. زیرا صادرکنندگان کشورهای چین و هند علاوه بر اینکه دارای تولیدات ارزان‌تر از ایران هستند،مشوق‌های صادراتی هم دریافت می‌کنند. بنابراین محصولی که با حداقل ۱۵ درصد اختلاف قیمت ارزان‌تر وارد و عرضه می‌شود.

گیل‌آبادی گفت: در تعرفه گذاری واردات سموم نیز حمایت‌هایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و درخواست می شود این موضوع هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شده تا مشکلی برای کارخانه ها نباشد. تعرفه گذاری سموم آماده مصرف وارداتی باید از ۲ به ۱۵ درصد افزایش یابد. در این صورت قیمت این محصول با تولید داخلی یکسان خواهد شد و تولیدات داخلی نیز قابل رقابت می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام