محسن رضایی به اروپایی‌ها هشدار داد : تجدیدنظر نکنید پشیمان می‌شوید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن رضایی در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران این اقدام را دنباله‌روی از سیاست‌های شکست خورده آمریکا دانست و گفت: اگر اروپایی‌ها در سیاست‌های ضد ایرانی اخیر تجدیدنظر نکنند، پشیمان می‌شوند. رهبران غربی از بایدن و مکرون تا شولتز، درک درستی از واقعیت‌های موجود بین المللی ندارند و مدام در حال بحران آفرینی جهانی هستند.

وی افزود: یکی از عوامل بی ثباتی در اروپا و وقوع جنگ اوکراین رهبران غربی هستند که از واقعیت‌ها فاصله گرفتند و تصور می‌کنند جهان فعلی تحت سیطره کامل غرب است اما باید بپذیرند غرب دیگر بلوک بلامنازع در تحولات و ترتیبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی جهان نیست. صدور قطعنامه علیه سپاه پاسداران که خط مقدم مقابله با ناامنی و تروریسم در منطقه بوده، چیزی جز قربانی کردن امنیت نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: رهبران اروپایی اگر تصور می‌کنند می‌توانند با صدور قطعنامه، اعمال تحریم یا تروریستی خواندن سپاه این نهاد مقتدر و امنیت‌آفرین را از معادلات منطقه‌ای و بین المللی حذف کنند، اشتباه می‌کنند. آمریکا در ۴۰ سال اخیر این برنامه و تلاش را داشت اما شکست خورد و سپاه در اوج قدرت و عزت ملی و بین المللی است.

رضایی گفت: آمریکا از یک‌طرف اروپا را روبه‌روی روسیه قرار داده و از سوی دیگر در غرب آسیا به‌عنوان شیپورچی از آن‌ها استفاده می‌کند. اروپایی‌ها اگر در سیاست‌های ضد ایرانی اخیر تجدیدنظر نکنند، پشیمان می‌شوند. سرمایه‌گذاری آن‌ها روی تحولات داخلی ایران و ایجاد آشوب و اعتراضات شکست خورده و آن‌ها باید از این شکست درس بگیرند.

وی افزود: تحریم، ایجاد آشوب داخلی، تهدید به حمله نظامی و تصویرسازی از ایران به‌عنوان یک تهدید، راهبرد مداوم غرب در برابر ایران بوده که نتیجه‌ای نداشته و حتی منجر به قدرتمند شدن ایران در همه ابعاد شده است. دولت‌های اروپایی باید در روابط با دیگر ملت‌ها که آن‌ها را به جنگل تشبیه کردند، تجدید نظر کنند و در رابطه با ایران نیز چاره‌ای جز پذیرش به‌عنوان یک بازیگر مستقل منطقه‌ای و بین المللی ندارند و این اقدامات بیشتر برای انتقام و ناشی از خشم غربی‌ها از شکست پروژه اخیر براندازی و فروپاشی داخلی بوده و آن‌ها به زودی متوجه اشتباه خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام