۳ مزیت عرضه خودرو در بورس کالا و تاکید بر همگرایی وزارت صنعت و شورای رقابت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در نشست خبری با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس، دسترسی بهتر به خرید، شفافیت و در مجموع منفعت مصرف‌کننده و تولیدکننده را به همراه دارد، اعلام کرد: اگر ساز و کار موثرتری برای حفظ منافع مردم وجود دارد، دولت با آغوش باز از شنیدن پیشنهادها استقبال می‌کند.

طی عرضه‌های انجام شده در بورس ۲.۷۵ هزار میلیارد تومان منفعت به مردم به عنوان خریدار خودرو از بورس رسید و خرید ارزان‌تر به نسبت بازار انجام شد. وزارت صنعت در تلاش است عرضه با زمان‌بندی مشخص، منظم و قابل پیش‌بینی را در بورس دنبال کند. صف خریداران خودرو در بورس کالا واقعی است.

تلاش می شود همگرایی مناسبی میان وزارت صنعت و شورای رقابت شکل بگیرد تا خروجی مصوبه شورای رقابت، استفاده از ساز و کار شفاف و مناسب برای تامین نیاز مردم و هزینه‌های تولیدکنندگان باشد. روش قبلی فروش خودرو، بخت آزمایی نادرستی بود.

راه‌اندازی یک نهاد جدید تحت عنوان بورس مسکن فعلاً در دستور کار نیست. دو صندوق املاک و مستغلات به زودی در بازار سرمایه بازگشایی می شود. امیداست در دو سه ماه آینده دو صندوق املاک و مستغلات دیگر هم به صندوق های دیگر اضافه شود.

اولویت اصلی دولت کنترل کسری بودجه، کنترل رشد نقدینگی در اقتصاد و ایجاد ثبات در بازار و در مجموعه این سیاست‌ها هدف مهار تورم است. یکی از سوء برداشت‌ها درباره کسری بودجه مربوط به کلیات بود اما این کسری تنها به موضوع هدفمندی یارانه ها برمی گردد.

با اجرای مرحله اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد، مشخص شد روزانه حداقل ۵ از ۲۱ هزارتن آرد یارانه‌ای از شبکه توزیع خارج شده و تبدیل به نان نمی‌شود. قیمت نان آزادسازی نمی شود و محدودیتی در تعداد وجود ندارد و محدودیت تخصیص آرد به نانوایان در مرحله دوم برداشته خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام