عرضه خودرو در بورس کالا منطقی تر از قرعه کشی و قیمت گذاری دستوری است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا دهقانی احمدآباد با اعلام اینکه سرکوب قیمت خودرو به کام دلالان است به ایرنا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا در شرایط فعلی، منطقی‌ترین و موثرترین راهکاری است که می‌تواند به عرضه و تقاضای واقعی و کشف قیمت منصفانه منجر شود. در این روش نیازی به قرعه کشی نبوده و تولیدکننده هم می تواند تولید را زیاد و معوقات بانکی را تسویه کند.

وی افزود: قیمت‌گذاری دستوری خودرو برای نفع بیشتر مصرف کننده و محدودیت سود تولیدکننده تعیین شد ولی پس از گذشت سالیان زیاد به روشنی در این روش، اولین ضرر به مصرف کننده می‌رسد. در این روش تنها عده‌ای که دسترسی و رانت‌های ویژه‌ای دارند، نفع برده و می‌توانند از اختلاف قیمت کارخانه و بازار، ثروت‌های کلانی به دست بیاورند.

این فعال صنعت کارگزاری ادامه داد: از سوی دیگر، تولیدکنندگان و شرکت‌های سهامی عام با تعداد زیاد سهامدار و حتی حاضر درسهام عدالت با سرکوب قیمت مواجه می‌شوند. لذا طیف گسترده‌ای از مردم ذی نفع این شرکت‌ها به شمار رفته و هر چقدر سودآوری این گروه به بهانه‌های مختلف کاهش یاید به کام دلالان است.

دهقانی توضیح داد: با این اوصاف بورس کالا وارد فرآیند عرضه خودرو شده و باید در مسیر تسهیل امکان خرید خودرو توسط اشخاص حقیقی قدم برداشت و این رویه در حال انجام است تا همه سمت تقاضای واقعی بتوانند به راحتی نیاز را از بورس تامین کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام