پیش بینی آب و هوای ایران تا یکشنبه آینده و باران امروز شمال و چندین استان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در نواحی ساحلی خزر و دامنه‌های شمالی البرز بارش پراکنده باران و فردا در نواحی جنوبی، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

براساس این گزارش، همچنین امروز در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان،‌ جزایر شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب، ابرناکی و بارش و در مناطق گرمسیر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر برف پیش بینی شده است.

فردا علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها کل استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و مناطقی از آذربایجان غربی و کردستان را در برمی‌گیرد. جمعه از میزان بارندگی در نیمه جنوبی کاسته شده و در مناطقی از کرمان، هرمزگان،‌ جزایر شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی،‌ ارتفاعات زاگرس در کردستان، همدان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

شنبه آینده در ارتفاعات کرمان،‌سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد روی می‌دهد. یکشنبه در کل ایران افزایش نسبی دما روی می‌دهد و با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و در نیمه شمالی خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابرناکی و بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

کیفیت هوای امروز تهران هم در اکثر مناطق ، ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام شد و میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به ۱۵۸ رسیده است. شاخص ۱۵۱ تا ۲۰۰ ، نشان دهنده کیفیت ناسالم هوا برای همه گروه‌ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام